تعرفه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۲

کد خبر: 1207386

مایندگان در جلسه علنی امروز با افزایش ۲۰ درصدی تعرفه عوارض خروج از کشور نسبت به سال ۱۴۰۱ مخالفت کردند، بنابراین تعرفه عوارض در سال آینده همانند سال جاری خواهد بود.

 تعرفه عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۲

مایندگان در جلسه علنی امروز با افزایش ۲۰ درصدی تعرفه عوارض خروج از کشور نسبت به سال ۱۴۰۱ مخالفت کردند، بنابراین تعرفه عوارض در سال آینده همانند سال جاری خواهد بود.

ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1402 در بخش درآمدی در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس قرار داردو

نمایندگان در جلسه مذکور با حذف کل بند الحاقی (6) تبصره (6) ماده واحده این لایحه به پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی در پیشنهاد حذف بند الحاقی (6) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه در خصوص افزایش تعرفه عوارض خروج از کشور برای سال آتی، گفت: در صحبتی که با نمایندگان دولت داشتم آنها اذعان کردند راضی به افزایش قیمت نیستند لذا این موضوع در کمیسیون تلفیق مصوب شده است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: مبلغ حاصل از افزایش 20 درصدی 300 میلیارد تومان خواهد شد که عدد قابل توجهی نیست لذا چرا وقتی دولت نمی‌خواهد عوارض و مالیاتی را افزایش دهد، مجلس افزایش نرخ‌ها را برعهده بگیرد. همچنین باید یادآور شد این افزایش مشمول سفر به عتبات عالیات نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: در واقع در صحن علنی باید نسبت به افزایش عوارض و مالیات دقت لازم صورت گیرد وگرنه فردا مسئولان دولت عنوان می‌کنند نمایندگان این اقدام را انجام دادند.

در بخش درآمدی بند الحاقی (6) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه آمده بود: تعرفه عوارض خروج از کشور بیست درصد(20%) نسبت به سال 1401 افزایش می یابد.

*تکلیف سازمان مناطق آزاد برای اشتغال زایی مددجویان  بومی بهزیستی و کمیته امداد

همچنین وکلای ملت در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی با مصوبه‌ای سازمان‌ مناطق آزاد را مکلف به واریز یک درصد منابع حاصله از وصول عوارض ورود کالا و خدمات به نسبت 60 و 40 به حساب کمیته امداد و سازمان بهزیستی جهت ایجاد اشتغال محرومین و نیازمندان بومی کرد.

*مخالفت مجلس با افزایش هزینه صدور پروانه ساختمانی

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس در این جلسه با اکثریت آرا با افزایش2 درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری در سال 1402 مخالفت کردند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها