نماینده مجلس: هنوز علت دقیق مسمومیت دانش‌آموزان مشخص نشد

کد خبر: 1207858

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده مسمومیت خفیف دانش آموزان قابل انکار نیست منتها با توجه به گزارش دستگاه‌های مختلف علت دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

نماینده مجلس: هنوز علت دقیق مسمومیت دانش‌آموزان مشخص نشد

زهرا شیخی در توضیح جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس درباره علت مسمومیت دانش آموزان، گفت: روز گذشته پیرو دستور رئیس مجلس شورای اسلامی با جمعی از همکاران جهت بررسی دقیق موضوع مسمومیت دانش آموزان عازم قم شدیم. امروز هم جلسه‌ای برگزار کردیم که این جلسه با حضور وزرای بهداشت و آموزش و پرورش، نماینده وزارت اطلاعات و نمایندگان قم و بروجرد تشکیل شد که هر کدام گزارشی از وضعیت موجود ارائه کردند.

وی توضیح داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گزارشی از بررسی‌ها و تعداد مراجعه‌کنندگان ناشی از مسمومیت ارائه کرد و طبق گزارش‌های اعلام شده دانش‌آموزان دچار مسمومیت خفیف با ماهیت سموم گازی شدند که اثرات آن معمولاً از ۱۵ تا ۴۵ دقیقه باقی می‌ماند و پایدار نیست و بعد از دقایقی اثرش از بین می‌رود. پس در اینکه مسمومیت اتفاق افتاده حرفی نیست، اما هنوز علت دقیق آن بر اساس گزارش‌ها مشخص نشده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش وزارت بهداشت به لحاظ علمی قابل تأمل است و هنوز جای کار دقیق علمی دارد، اما گزارش سایر دستگاه‌ها هنوز اقناع کننده نیست. بررسی‌ها ادامه دارد و مجلس شورای اسلامی پیگیر است، چرا که برای ما جان دانش آموزان از همه چیز مهم‌تر است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها