در دیدار وزرای خارجه ایران و ونزوئلا در ژنو چه گذشت؟

کد خبر: 1207971

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دوجانبه با مقامات شرکت کننده در اجلاس شورای حقوق بشر و خلع سلاح در ژنو، عصر سه شنبه ۹ اسفندماه با "ایوان خیل پینتو" وزیر خارجه ونزوئلا دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله در حوزه دوجانبه گفت‌وگو کرد.

در دیدار وزرای خارجه ایران و ونزوئلا در ژنو چه گذشت؟

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر خود به کاراکاس و گفت‌وگوهای بسیار خوب انجام شده با همتای ونزوئلایی و نیز رئیس جمهور این کشور، اظهار امیدواری کرد که اجرای توافقات انجام شده بخوبی پیش رود.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور کشورمان به مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، از همتای خود جهت سفر به ایران دعوت بعمل آورد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به نارضایتی مشترک دو کشور ایران و ونزوئلا نسبت به اقدام برخی کشورها در بکارگیری استانداردهای دوگانه در مبحث حقوق بشر، گفت ونزوئلا در مجموعه گروه دوستان منشور ملل متحد، در زمینه مقابله با اینگونه رویکردها رسالت مهمی دارد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه ایران و ونزوئلا دوستان بسیار نزدیک یکدیگر هستند، افزود؛ متعاقب دیدار اخیر شما از کاراکاس، گام های جدیدی به سمت جلو برداشتیم. وی تاکید کرد که کشورش مصمم است که روابط با ایران را در تمام زمینه ها از جمله نفت، انرژی، اقتصادی و تجاری تقویت کند.

وی ضمن تشکر از دعوت همتای ایرانی افزود، امیدوارم بزودی به منظور تقویت مشورت‌ها و اجرای توافقات دو کشور در زمینه های مورد همکاری، به تهران سفر کنم.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین از حمایت ایران از نقش ونزوئلا در گروه دوستان منشور ملل متحد تشکر و قدردانی کرد.

وی در پایان خواست که سلام رئیس جمهور و ملت ونزوئلا به رئیس جمهور کشورمان ابلاغ گردد.

در این دیدار موضوعات مختلف مرتبط با همکاری های دوجانبه در حوزه های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، تجاری، صنعتی و انرژی مورد تبادل نظر دو طرف قرار گرفت و توافق شد که در این زمینه ها سفرها و دیدارهای مشترک هیئت‌های دو کشور برنامه‌ریزی و انجام شود.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها