لاوروف: غرب در حال دفن قرارداد غلات است

کد خبر: 1208206

وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت، غرب با "بی‌شرمی" در حال دفن قرارداد غلاتی است که به ابتکار دبیرکل سازمان ملل آغاز شد.

لاوروف: غرب در حال دفن قرارداد غلات است

وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت، غرب با "بی‌شرمی" در حال دفن قرارداد غلاتی است که به ابتکار دبیرکل سازمان ملل آغاز شد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ عنوان داشت: غرب با بی‌شرمی در حال دفن قرارداد غلات و ابتکار بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل است.

وی افزود: صرف‌نظر از اینکه اتحادیه اروپا چقدر تلاش می‌کند تا همه طرف‌ها را متقاعد کند، اما صادرات محصولات کشاورزی روسیه در سراسر جهان علنا متوقف شده است.

لاوروف در ادامه تصریح کرد: روسیه انتظار دارد و امیدوار است که نشست ماه سپتامبر گروه ۲۰ در دهلی نو حداقل تا حدی خطرات ناشی از "سیاست خودخواهانه" غرب را نسبت به ثبات اقتصادی کاهش دهد و البته ما به همکاری خود برای تضمین ثبات اقتصادی ادامه خواهیم داد.

او با اشاره به نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ بیان کرد: بنده می‌خواهم از ریاست هند و سایر همکاران به خاطر رفتار تعدادی از کشورهای غربی که سعی کردند دستور کار این گروه را به صحنه‌ای برای گفت‌وگوهای غیرسازنده تغییر دهند و مسئولیت شکست‌خورده خودشان را در حوزه سیاست اقتصادی گردن روسیه بیندازند، عذرخواهی کنم.

وزیر خارجه روسیه با بیان "خراب‌کاری‌های صورت گرفته علیه خطوط گازی نورد استریم" گفت: ما بسیار شوکه هستیم از اینکه عاملان خراب‌کاری خطوط گازی نورد استریم مجازات نشده‌اند. ما همچنان بر تحقیقات عادلانه و سریع درباره این اقدام تروریستی پافشاری می‌کنیم.

سرگئی لاوروف در ادامه گفت که "بیانیه نهایی" در نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ تصویب نشد و در این باره توضیح داد: متاسفانه بیانیه نهایی از سوی تمامی وزرای خارجه در این نشست تصویب نشد و همکاران غربی ما همان کاری که سال پیش در نشست تحت ریاست اندونزی انجام دادند را در پیش گرفتند. آن‌ها به دنبال هر ابزار، دروغ و لفاظی‌هایی بودند تا وضعیت کنونی اوکراین را نتیجه "حمله روسیه" بدانند.

لاوروف در قسمت دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: ما در این نشست توافق کردیم، همانگونه که اتحادیه اروپا سالهاست در نشست گروه ۲۰ شرکت می‌کند، اتحادیه آفریقا نیز عضو دائمی این گروه شود.

وی در پایان با بیان اینکه "مسکو هرگز پیشنهادهای جدی برای مذاکرات اوکراین را رد نمی‌کند"، اظهار کرد: در رابطه با حل‌وفصل بحران اوکراین باید عرض کنم که ما هرگز پیشنهادهای جدی که از سر "تمایل خالصانه" برای یافتن راه‌حل سیاسی ارائه شوند را رد نمی‌کنیم. اما به یاد ندارم که دست کم یک کشور غربی خواسته باشد تا اوکراین به مذاکرات باز گردد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها