قالیباف: برکت و گنج دفاع مقدس تمام شدنی نیست

کد خبر: 1208273

رئیس مجلس با بیان اینکه هیچ گنجی مانند دفاع مقدس برای انتخاب یک الگو در همه ابعاد وجود ندارد؛ گفت: برکت و گنج دفاع مقدس تمام شدنی نیست و ما می توانیم در همه ابعاد ما از دفاع مقدس بهره ببریم.

 قالیباف: برکت و گنج دفاع مقدس تمام شدنی نیست

 محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (11 اسفندماه) در یادواره شهیدان مهدی و حمید باکری که در تالار کشور برگزار شد، گفت: امروز در مجلسی کنار هم جمع شده ایم که سرشار از یاد و ذکر شهدا است. این مجلس پس از سه سال برپا شده است که آن هم با رشادت‌های مدافعان سلامت محقق شده است که تلاش ها و فعالیت های بسیاری برای سلامتی مردم در دوران مبارزه با ویروس منحوس کرونا انجام دادند.

قالیباف با اشاره به برگزاری مجالس گرامیداشت شهدا بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در این مجالس که مدرسه ذکر و یاد شهداست، ترکیب جمعیت عزیزانی که در اینجا حاضر هستند هم نسل قدیمی هستند و هم نسل جوانان عزیز امروز دوران دفاع مقدس را ندیده باشند و درک نکرده باشند‌.

وی در ادامه سخنان خود برپایی مجالس گرامیداشت شهدا را یکی از موضوعات مهم در جهاد تبیین دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی به تمام معنای گذر از سختی ها و گشایش سختی هاست، تصریح کرد: هیچ گنجی مانند دفاع مقدس برای انتخاب یک الگو در همه ابعاد وجود ندارد. برکت و گنج دفاع مقدس تمام شدنی نیست و ما می توانیم در همه ابعاد ما از دفاع مقدس بهره ببریم.

قالیباف بیان کرد: در حقیقت به برکت امام(ره) بود که انقلاب اسلامی شکل‌گرفت؛ روح الهی و معنوی ‌امام عزیزی که جز برای خدا کلامی ‌نگفت و گامی بر نداشت و این‌ عاملی شد تا امت اسلامی از یوغ استبداد و استکبار رها شود.

وی ادامه داد: در یک ‌شرایط سخت همه ژنرال های بی ستاره و‌ دانشکده نرفته و دوره عالی ‌جنگ ‌نرفته، کارمند، دانشجو، دانش‌آموز، استاد و طلبه از اقصی نقاط ‌کشور اعم از روستایی و شهری، افرادی ‌که از دوران دبیرستان در آمریکا تحصیل کرده بودند همه در جبهه جمع شدند و  آن چنان سازمان منسجمی ‌تشکیل شد که باعث شد شرق و غرب مقابل ایران صف بکشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام ما را ‌پایبند به مکتب اهل بیت(ع) کرد، تاکید کرد: ما این ویژگی را در لحظات مختلف دفاع مقدس دیدیم ‌چون بزرگترین ‌کادرسازی ها و تربیت ها در کنار هم‌ در سنین ‌مختلف در جبهه ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: در فرهنگ ‌بسیجی و سنت های ‌الهی سن‌ ملاک ‌نیست و حتی اینکه از کدام منطقه هستند نیز مهم ‌نیست؛ دفاع مقدس طرفیت ها را به نمایش گذاشت و اینکه میدان واقعی چنانچه بر مبنای سنت الهی نباشد هر چه حرف از شایسته سالاری  بزنیم ‌فقط ‌حرف زدیم.

قالیباف با بیان اینکه نباید ‌الگوی ‌دفاع‌ مقدس ‌که خودمان آن را لمس ‌کردیم، فراموش‌ کنیم، تصریح کرد: اگر ‌الگوی ‌دفاع مقدس نبود شهدای ما همچون باکری ها و‌ سلیمانی‌ها و‌ همت ها دیده نمی شدند؛ به عبارت دیگر انقلاب اسلامی شهیدان باکری ها را به رخ کشید.

وی افزود: شهیدان باکری از شهدای شاخص و‌ منحصر به فرد بودند به نحوی ‌که در  منش و روش‌ و کنش منحصر به فرد بودند؛ وجود شهید باکری تربیت و حضورش ادب بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید باکری گفت: شهید باکری در اخلاق، مدیریت و فرماندهی دارای سبک‌ بود، سبکی که‌ هم شهید پرور بود و انسان ها را با رفتار و‌ کردارش می‌ساخت؛ او در اوج افتادگی قرار داشت و همان روحیات شهید سلیمانی را داشت؛ اینها الگوهای ‌ما در دفاع مقدس هستند.

قالیباف با اشاره به اینکه مردم دوران دفاع مقدس را اداره کردند، بیان کرد: در دفاع مقدس سیستم بروکراسی عریض و طویل امروزی وجود نداشت و این‌همان عاملی بود که باعث شد به پیروزی دست یابیم؛ باید بدانیم‌ یکی از‌ ویزگی‌های دفاع مقدس همین‌ تولید فرهنگ ‌بسیج‌ بود به عبارت دیگر  اگر دفاع مقدس ‌نبود،‌فرهنگ ‌بسیجی تولید نمی‌شد و این روح انقلابی هم ‌تداوموم‌ نمی‌یافت.

وی افزود: امروز ‌بزرگترین آسیب ما در کشور این‌ است که از همین فرهنگ بسیجی ‌فاصله گرفتیم اما آنهایی که فکر ‌می‌کنند چنین فرهنگی باعث عقب افتادگی ‌شده سخت در جهل مرکب هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: راه امام و شهدا را باید برای خدمت به مردم و سرافرازی ایران و قوی شدن ایران در ابعاد مختلف ادامه دهیم و بر این فرهنگ ‌و باور، در گفتار و عمل بمانیم ‌چون تنها راه موفقیت در همه عرصه ها همین راه است./فارس

یادواره شهیدان مهدی و حمید باکری سرداران عاشورایی دفاع مقدس امشب(۱۱ اسفندماه) در تالار کشور برگزار شد.

یادواره شهیدان مهدی و حمید باکری برگزار شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، یادواره شهیدان مهدی و حمید باکری سرداران عاشورایی دفاع مقدس امشب(۱۱ اسفندماه) در تالار کشور برگزار شد.

در این مراسم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، احمد وحیدی وزیر کشور، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، جمعی از مقامات لشکری و کشوری حضور دارند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران این مراسم است.

گفتنی است؛ سرلشکر شهید مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا در دفاع مقدس بود که در اسفندماه سال 1363 و در جریان عملیات بدر به شهادت رسید.

سردار شهید حمید باکری نیز قائم مقام لشکر 31 عاشورا بود که یک سال پیش از شهادت برادرش در جریان عملیات خیبر و در منطقه عملیاتی مجنون به شهادت رسید. هر دو شهید مفقودالاثر هستند و پیکرشان تاکنون پیدا نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها