گفت‌وگوی «فردا» با شهریار حیدری

سفر گروسی؛ فرصت‌ها-چالش‌ها

کد خبر: 1208317

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امیدواریم در این سفر آقای گروسی در حوزه شرح وظایفش عمل کند و متوجه اهمیت این سفر باشد.

سفر گروسی؛ فرصت‌ها-چالش‌ها

گروه سیاسی فردا: گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای امروز عصر به تهران سفر می کند و قرار است در جریان این سفر تهران و آژانس بر سر فرمول پاسخگویی به سئوالات توافق کنند. به تحلیل بسیاری از کارشناسان جمع بندی نشست گروسی با مقامات دولت تهران مثبت باشد، این مسئله گشایشی برای خروج مذاکرات برجامی از توقف 6 ماهه خواهد بود.

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت سفر گروسی به تهران و تأثیرش بر مذاکرات برجامی گفت: گروسی به دعوت جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر می کند و نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد برنامه های هسته ای اش شفافیت کامل دارد و به هر ابهام و سئوالی در این حوزه پاسخ می دهد.

وی افزود: نکته دیگر درباره سفر آقای گروسی به تهران اینکه چون او به دعوت جمهوری اسلامی ایران می آید، معتقدم حتما این سفر موفقیت‌آمیز خواهد بود چون ما موضوع پنهانی نداریم ولی در قالب پادمان با آژانس همکاری می کنیم، در واقع همکاری ما با این نهاد بین المللی فراپادمانی و فرابرجامی نیست و این رویکرد در جهت اقدام راهبردی برای رفع تحریم هاست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروسی در گفتارش ثبات ندارد، افزود: البته نگرانی هایی نیز در باره این سفر وجود دارد چون هر بار که آقای گروسی به تهران می آید در جلسه با مقامات تهران شفاف بودن فعالیت های هسته ای ایران را تأیید می کند اما وقتی به آژانس بر می گردد، تحت تأثیر آمریکا و لابی صهیونیسم حرف های دیگری را جلوی رسانه ها بیان می کند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آژانس بین المللی انرژی هسته ای یک سازمان تخصصی است و آقای گروسی نباید اجازه دهد، این سازمان تحت تأثیر آمریکا و لابی صهیونیسم قرار بگیرد. امیدواریم در این سفر آقای گروسی در حوزه شرح وظایفش عمل کند و متوجه اهمیت این سفر باشد.

حیدری اظهار کرد: قطعا گزارش سفر آقای گروسی می تواند موثر و پایه ای برای ادامه مذاکرات برجامی باشد چون این گفتگوها و مذاکرات یک زنجیره هست. همه اینها به هم پیوستگی دارد و روی یکدیگر اثرمتقابل می گذارند. معتقدم یک گزارش خوب آقای گروسی می تواند در روند مذاکرات برجام موثر باشد، در مقابل یک گزارش بد آقای گروسی نیز می تواند بر تشدید اختلافات بین ایران و غرب بیفزاید که نتیجه اش پیچیده تر شدن مذاکرات هسته ای خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها