آقای عنابستانی نامه رئیس مجلس به رؤسای کمیسیون‌ها را مطالعه کنید

کد خبر: 1209024

اینکه یک نماینده مجلس با چه اهدافی سعی در تخریب رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس دارد، مشخص نیست اما بی‌تردید در شرایط خطیر کنونی که مهم‌ترین اولویت صیانت از سلامت کودکان این سرزمین است، جای هیچگونه سیاست‌بازی باقی نمی‌ماند.

آقای عنابستانی نامه رئیس مجلس به رؤسای کمیسیون‌ها را مطالعه کنید

گروه سیاست سایت فردا: مسئله مسمومیت‌های سریالی در مدارس آنقدر مهم است که بی‌تردید باید همه نهادهای ذی‌ربط در شناسایی سرمنشأ و احیانا دست‌های پشت پرده تمام همت خود را به کار بگیرند؛ موضوعی که امروز رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند و فرمودند؛ عاملان مسمومیت‌ها باید به اشد مجازات برسند و هیچ تخفیفی هم در حق آنها جایز نیست. مجلس هم به عنوان یکی از قوای سه‌گانه در حیطه اختیارات خودش مسئولیت پیگری این موضوع را بر عهده دارد. در همین راستا هم چند روز پیش رئیس مجلس در نامه‌ای به رؤسای چهار کمیسیون تخصصی مجلس دستور تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به موضوع مسمومیت دانش آموزان داد. با این وجود امروز علی‌اصغر عنابستانی، یکی از نمایندگان مجلس، در گفت‌وگویی با وارونه نمایی عملکرد رئیس مجلس و هیئت رئیسه طوری وانمود کرده است که گویی او اصلا از دستور قالیباف برای تشکیل کمیته خبر ندارد. چنانکه او گفته است: «رئیس مجلس باید جلسات وزارتی خود را بگذارد و دستگاه‌های اجرایی را مجاب به انجام اقدامات در مورد این موضوع بکند و به نمایندگان ملت گزارش ارائه دهد، من فکر می کنم از این جهت عملکرد رئیس و هیات رئیسه مجلس اصلا پذیرفتنی نیست».

عنابستانی این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که انگار به اخبار منتشرشده از مجلس هم اشراف کاملی ندارد و شاید بد نباشد برای اطلاع او به نامه اخیر رئیس مجلس اشاره کنیم. قالیباف چهار روز گذشته در نامه‌ای خطاب به رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، امور داخلی و شوراها، آموزش، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان نوشت: «جناب آقای وحید جلال‌زاده ریاست محترم کمیسیون امنیت ملی، جناب آقای محمدصالح جوکار ریاست محترم کمیسیون امور داخلی و شوراها، جناب آقای علیرضا منادی سفیدان ریاست محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، جناب آقای حسینعلی شهریاری ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان؛ با توجه به موضوع مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان به‌خصوص دختران عزیز و دلبندمان در برخی مدارس کشور و ایجاد نگرانی برای خانواده‌ها و دغدغه به‌حق آحاد مردم در این خصوص، ضروری است با قید فوریت کارگروه برای بررسی دقیق مسئله با حضور نمایندگان کمیسیون‌های امنیت ملی، بهداشت، آموزش و پرورش و شوراها و با حضور مسئولان اجرایی مربوطه و با مشارکت متخصصان مسائل امنیتی، انتظامی و پزشکی جهت رسیدگی به موضوع و کشف علل وقوع حوادث تشکیل شود و  این کمیسیون نتیجه بررسی‌های خود را در اسرع وقت جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی به صحن مجلس ارائه کند».

حالا اینکه یک نماینده مجلس با چه اهدافی سعی در تخریب رئیس و هیئت‌رئیسه مجلس دارد، مشخص نیست اما بی‌تردید در شرایط خطیر کنونی که مهم‌ترین اولویت صیانت از سلامت کودکان این سرزمین است، جای هیچگونه سیاست‌بازی باقی نمی‌ماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها