باهنر: دشمنان ایران حتی از آوردن داعش به صحنه مقابله با جمهوری اسلامی ابا نکردند

کد خبر: 1209238

دبیر کل جامعه مهندسین سیاست راهبردی این تشکل را وحدت اصولگرایان دانست و گفت که در این حوزه نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

باهنر: دشمنان ایران حتی از آوردن داعش به صحنه مقابله با جمهوری اسلامی ابا نکردند

محمد رضا باهنر دبیر کل جامعه مهندسین در نشست فصلی دبیران و شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: ما در سال های 78، 88، 98 اغتشاشات و فتنه را در کشور داشتیم و امسال که استکبار با همه توان خودش زدن پایه های نظام و ارتباط امام و امت را در دستور کار داشت، شاید بتوان گفت که این هم افزایی استکبار در مقابل جمهوری اسلامی ایران در عمر دشمنی هایشان بی نظیر بود.

وی افزود: دشمنان ایران حتی از آوردن داعش نیز به صحنه مقابله با جمهوری اسلامی ابا نکردند در حالیکه این داعش در همه نظام های دنیا منفور است ولی دیدید که در جریان حادثه تروریستی شاهچراغ به میدان آمدند و چه فاجعه ای آفریدند. حتی مقامات رسمی برخی از کشورها مثل فرانسه و کانادا  خیلی علنی به حمایت از اغتشاشات ایران پرداختند و با فتنه گران و براندازان عکس یادگاری گرفتند.

باهنر اظهار داشت: این دفعه به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما درگیر یک جنگ ترکیبی تمام عیار بودیم. این اغتشاشات از نظر سطح و عمق بسیار عمیق تر از قبل بود که حتی مدارس و دانش آموزان ما را هدف گرفتند.

وی افزود: در 2 تحلیل می توان بررسی کرد که چرا اینگونه شد. اول اینکه دشمنان حساب کردند که سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران کم شده است که جواب این تحلیل خود را در 22 بهمن امسال گرفتند. دوم اینکه ایران قوی را مزاحم اهداف خود می دانند و باید آن را از بین ببرند.

وی در ادامه به موضوع ایران هراسی دشمنان اشاره کرد و افزود: سالهاست که غربی‌ها و دشمنان ما پروژه ایران هراسی را کلید زده اند و گاهی خود ما هم از این موضوع غفلت می کنیم.

باهنر در پایان این بخش از سخنان خود گفت که تاریخ انقلاب نشان خواهد داد که دشمن از این فتنه خود هم طرفی نخواهد بست.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری آخرین برنامه روز دشمنان را در عرصه فتنه انگیزی موضوع مسمومیت دانش آموزان مدارس دانست.

وی از همه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی کشور خواست که با همه توان و جدیت همیشگی عوامل این کار قبیح را شناسایی کنند و قوه قضائیه هم بدون رحم و اغماض اشد مجازات را برای عاملان این عمل تروریستی اجرا کنند.

باهنر از همه دلسوزان نظام خواست که بیانیه گام دوم انقلاب را که حاوی مضامین عالی برای پیشرفت کشور و انقلاب است مطالعه کنند.

وی اظهار داشت: در این بیانیه مقام معظم رهبری به فاصله میان واقعیت ها و آرمانها اشاره کردند و از جوانان خواستند که این فاصله ها را پر کنند.

باهنر 3 پیشنهاد هم برای دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه کرد: اولا راه اندازی محل هایی برای دریافت اعتراضات قانونی مردم همانطور که روسای 3 قوه گفته اند و مقام معظم رهبری نیز 20 سال پیش کرسی های آزاداندیشی را مطالبه کرده اند. ثانیا فضای انتخابات برای انتخابات سال آینده بازتر شود تا شاهد مشارکت بالای مردم ان شالله در این انتخابات باشیم. ثالثا نیاز به اصلاح برخی ساختارها داریم. البته ساختارهایی که متضمن جمهوریت نظام(مثل مجلس) و اسلامیت نظام(مثل شورای نگهبان) هست قابل حذف نیست و هرگز نخواهد بود، اما مثلا می توانیم به جای یک مجلس، دو مجلس برای اداره کشور داشته باشیم یا انتخاباتمان بر مبنای احزاب شکل بگیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین سیاست راهبردی این تشکل را وحدت اصولگرایان دانست و گفت که در این حوزه نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وی از دبیران استانی تشکل متبوع خود خواست که به رصد و مطالعه فضای انتخاباتی و کاندیداهای بالقوه حوزه های انتخابیه استان خود بپردازند و طبق رویه ای که اعلام خواهد شد اطلاعات خود را بطور متناوب به ستاد جام ارائه نمایند.

وی گام بعدی را در این مرحله انجام نظرسنجی های از نخبگان درخصوص وضعیت هریک از کاندیداهای بالقوه دانست.

شایان ذکر است در این جلسه هریک از 31 دبیران استانی جامعه اسلامی مهندسین به بیان دیدگاه های خود و برخی انتقادات و انتظارات از مجلس و دولت و همچنین به ارائه گزارش کوتاهی از آخرین آرایش فضای انتخاباتی حوزه های انتخابیه استان خود پرداختند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها