تازه‌ترین ابعاد موضوع بدحال شدن برخی دانش‌آموزان در مدارس

کد خبر: 1209324

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: جریان‌های ضدانقلاب به خانواده‌های دانش‌آموزان می‌گویند فرزند شما مسموم شده و به مدرسه مراجعه کنید تا با ایجاد تجمع، اضطراب و نگرانی ایجاد کنند.

تازه‌ترین ابعاد موضوع بدحال شدن برخی دانش‌آموزان در مدارس

 سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما با اشاره به تازه‌ترین ابعاد موضوع بدحال شدن برخی دانش‌آموزان در مدارس گفت: همانطور که در اطلاعیه سوم وزارت کشور هم آمده است بازداشت‌ها در ۶ استان انجام شده و تعدادی از افراد توسط سازمان‌های اطلاعاتی کشور اعم از وزارت اطلاعات سازمان اطلاعات سپاه و فراجا بازداشت شده‌اند.

وی افزود: آنچه که به طور مشخص در بیانیه امروز وزارت کشور و توضیح داده شده بود مربوط به شهرستان لار در استان فارس بود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور  با بیان اینکه تاکنون حدود پنج نفر در ارتباط با موضوع بدحال شدن برخی دانش‌آموزان در مدارس دستگیر شده‌اند، گفت: نفر اصلی که طراح و برنامه‌ریز اصلی این کار بود، ۴ کانال تلگرامی دارد که خودش ادمین آن‌ها است. با بررسی محتوای کانال‌هایی که وی آن‌ها را مدیریت می‌کرد، شاهد بودیم که در این کانال‌ها محتوای ضدانقلابی، اتهام‌زنی و شایعه‌پراکنی هم در دوران اغتشاشات و هم در دوره جدید حوادث و رخدادهای مدارس موجود بوده است.

وی ادامه داد: فرد مذکور در اغتشاشات پاییز امسال هم دستگیر شده و جزو اغتشاشگران بود که سوابق سوء هم دارد و جزو آزادشدگان بوده است که دست به چنین جنایتی هم می‌زند.

میراحمدی در تشریح جزئیات اقدام یکی از عوامل دستگیر شده بدحال شدن برخی دانش‌آموزان در مدارس، تصریح کرد: نحوه کار او به این ترتیب بوده است که وی با کمک چند نفر دیگر و فرزند خود مواد محرکی را به مدرسه آورده و این اقدام را انجام می‌دهد؛ او بلافاصله از این اقدام فیلمبرداری می‌کند و هنگام انتقال دانش‌آموزان بدحال به بیمارستان به آن‌جا نیز رفته و از آن صحنه هم فیلمبرداری کرده و فیلمش را مستقیم به اینترنشنال ارسال می‌کند.

وی افزود: هدف وی هم ایجاد التهاب و دلهره و نگرانی در میان مردم و دانش‌آموزان و در واقع مستند کردن جعلی سناریوی دشمن است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای تشکیل کارگروه بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: طبق مأموریتی که رئیس‌جمهور به وزیر کشور داده‌ است، آقای وحیدی یک کارگروه تخصصی اطلاعاتی و قضایی را تشکیل داد که متشکل از وزرا و معاونین وزرای کشور، بهداشت، اطلاعات علوم، پدافند غیرعامل، فراجا و اطلاعات سپاه و سایر دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: ما در این جلسات که به طور مستمر تشکیل می شود؛ آخرین وضعیت و رخدادها را بررسی می‌کنیم و با حضور همه اعضای مذکور متناسب با رخدادها و وضعیت تصمیم‌گیری می‌شود و دستورالعمل‌های مختلفی برای استانداران، مدیران مدارس، آموزش مدیران و دستورالعمل وزارت بهداشت برای نحوه مدیریت صحنه، پروتکل‌های درمانی و سایر موارد صادر می‌شود.

میراحمدی با اشاره به سایر موارد مطرح شده در کارگروه بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانش‌آموزان، بیان کرد: شناسایی منشأ این اقدامات از جهت مسائل بهداشتی و درمانی و شناخت نوع موادی که به کار گرفته می‌شود که نتایج آن در اطلاعیه‌های وزارت کشور اعلام شده است و در کنار آن اقداماتی برای شناسایی عوامل این موضوع نیز جزو سایر موارد جلسات کارگروه بوده که با اقدامات شبانه‌روزی که عزیزان در حال انجام هستند، افرادی را شناسایی کرده‌اند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در تشریح جزئیات بیشتر از عوامل مختلف درباره بدحال شدن برخی دانش‌آموزان در مدارس عنوان کرد: بخشی از افراد هم دانش‌آموزان عزیز هستند که طبق برنامه‌های قبلی خود و نه در این سناریوی طراحی شده دشمنان آن هم بدون اطلاع و آگاهی و بر اثر ماجراجویی، تعطیلی کلاس و سایر موضوعات مانند شوخی با دوستان خود نوعی از موادی که در بازار هم به فروش می‌رسد، استفاده کرده و در رابطه با این موضوع هم شناسایی شده‌اند ولی چون قصد معاندانه نداشتند، به آن‌ها تذکر داده شد و نسبت به این موضوعات پرهیز دادند.

وی ادامه داد: درخواست می‌کنم این موضوع را دانش‌آموزان عزیز برای اینکه تداخل با سایر اقدامات از قبل طراحی شده نداشته باشد، مطلقاً در برنامه خود نداشته باشند و اولیای محترم نیز در این خصوص به دانش‌آموزان هشدار بدهند.

میراحمدی در تشریح اقداماتی که برای ایجاد امنیت مدارس در حال انجام است، تأکید کرد: اقدامات دیگری به طور گسترده در دست اقدام و اجرا است؛ از جمله نحوه حفاظت و ایمنی مدارس و کمک‌هایی که مدیران محترم از دستگاه‌هایی که می توانند به کنترل هرچه بیشتر فضای داخل و پیرامون مدارس کمک کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: پس از سخنان دیروز مقام معظم رهبری و هشدار قاطع ایشان به دلیل نوع جنایتی که صورت می‌گیرد با ایجاد ناامنی و به خطر انداختن سلامت فرزندان عزیزمان امروز ما با کاهش چشمگیر این حوادث و رخدادها روبرو بودیم.

میراحمدی بیان کرد: نقشه دشمن مبنی بر هراس‌افکنی، اتهام‌زنی و شایعه‌پراکنی با دو منظور ایجاد التهاب و اضطراب و نگرانی در مردم و به تعطیلی کشاندن مدارس، طراحی شده است و در سایه این دو هدف، موضوع اعلام فراخوان‌ها و کشاندن افراد مضطرب و نگران به سوی اعتراض را دنبال می‌کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه گزارشاتی که امروز به دست ما رسیده است، برخی از جریان‌های ضد انقلاب خارج از کشور و خانواده‌ها تماس می‌گیرند، خبرداد: جریان‌های ضدانقلاب به آنان می‌گویند فرزند شما مسموم شده و به مدرسه مراجعه کنید تا با ایجاد تجمع، اضطراب و نگرانی ایجاد کنند.

میراحمدی در پایان گفت: نقشه‌های متفاوتی از سوی دشمنان طراحی شده که همان طراحان جنگ ترکیبی و اغتشاشات گذشته هستند که با هوشیاری و آگاهی مردم مدیریت می‌شود و جای هیچ‌گونه نگرانی، استرس، اضطراب و دلهره‌های حاکم بر خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها