نصرالله: دشمن برای ترویج ناامیدی تلاش می‌کند

کد خبر: 1209612

دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز پنج‌شنه به مناسبت سالروز تأسیس مدارس امام مهدی (عج) در لبنان تأکید کرد دشمن برای عادی‌سازی اشغال‌گری و روحیه شکست‌پذیری، به دنبال ترویج ناامیدی در جوامع است.

نصرالله: دشمن برای ترویج ناامیدی تلاش می‌کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز پنج‌شنه به مناسبت سالروز تأسیس مدارس امام مهدی (عج) در لبنان تأکید کرد دشمن برای عادی‌سازی اشغال‌گری و روحیه شکست‌پذیری، به دنبال ترویج ناامیدی در جوامع است.

به نقل از العهد، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت سی‌اُمین سالروز تأسیس مدارس امام مهدی به میزیانی موسسه تعلیم و تربیت اسلامی با عنوان «پیشگامی و اقتدار» از دقایقی پیش آغاز شد.

این مراسم در سالن شهید محمد باقر صدر در دبیرستان امام مهدی (عج) در حال برگزاری است.

سید حسن نصرالله در ابتدا با تبریک نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) درباره تأسیس مدارس «امام مهدی (عج)» در لبنان گفت: این مؤسسه در سطح کمی یعنی تعداد مدارس و دانش آموزان و در سطح کیفی توسعه برنامه‌های درسی، همکاری‌های خارجی و باز بودن نسبت به مدارس دیگر توسعه یافته است.

دبیر کل حزب‌الله ضمن اشاره به توسعه مدارس امام مهدی (عج) علی‌رغم همه مشکلات از جمله کرونا و تأکید بر نقش و اهمیت معلمان در پرورش نسل جدید افزود: نسل جدید با خطرات زیادی روبروست، زیرا نظارت خانواده‌ها و نظارت بر رسانه‌ها کمتر شده. اگر به شیوه‌های آموزشی نگاه کنیم، می‌بینیم امروز تلاش می‌شود ارزش‌های دینی کنار گذاشته شوند.

به گفته نصرالله شیوع و اشاعه مواد مخدر در مراکز آموزشی از جمله خطراتی است که نسل جوان را تهدید می‌کند و «هرکس به تبلیغ و تجارت مواد مخدر بپردازد، از بدترین مفسدین فی‌الارض است».

سید حسن نصرالله درباره اهمیت و نقش «امید و امیدآفرینی» در جامعه گفت: آنچه در این روزها بیش از همه به آن نیاز داریم روح امید است. زمانی که «اسرائیل» لبنان را اشغال کرد، برای گسترش روحیه ناامیدی کار کرد که پیامدهای سیاسی و اجتماعی دارد و خطرناک ترین نتیجه آن پذیرش اشغال‌گری دور از حیثیت، حاکمیت و شرافت شماست. مقاومت امیدی است که در مقابل دشمن اسرائیلی به سرعت پیروز شد.

وی دراین‌باره افزود:  حزب الله در سال ۲۰۰۰ به مقاومت ادامه داد و در سال ۲۰۰۶ با این امید، ایستادگی کرد. ما گفتیم که می‌توانیم «ارتش شکست‌ناپذیر» اسرائیل را شکست دهیم. نتیجه امید، مقاومت بود و نتیجه ناامیدی شکست. پس از چند سال که آمریکا وارد منطقه شد و افغانستان را به اشغال خود درآورد، همان تریبونها و رسانه‌های غربی تلاش کردند، ناامیدی را بر ملتهای منطقه تحمیل کنند، ولی پس از چند سال آمریکا شکست خورد و نقشه خاورمیانه جدید ناکام ماند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها