رضاخواه: ایران رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد

کد خبر: 1210170

رئیس هیأت پارلمانی مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس بحرین، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد و از گسترش سطح روابط پارلمانی و تبادل هیات ها استقبال می‌کند.

 رضاخواه: ایران رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد

 مجتبی رضاخواه رئیس شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه در حاشیه نشست یکصد و چهل و ششم اتحادیه بین‌المجالس جهانی در منامه روز شنبه ٢٠ اسفند ١٤٠١ با احمد بن سلمان المسلم رئیس مجلس بحرین دیدار و گفتگو کردند.

رضاخواه در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مشترک فرهنگی، تاریخی و دینی مردم دو کشور و ضمن قدردانی از میزبانی بحرین، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد مثبت در همکاری با کشورهای منطقه دارد و از پیشنهاد بحرین در گسترش سطح روابط پارلمانی و تبادل هیأت‌ها استقبال می‌کند.

المسلم: ما خواستار بازگشایی خطوط هواپیمایی میان بحرین-ایران هستیم

احمد بن سلمان المسلم رئیس مجلس بحرین نیز در ادامه، ضمن استقبال از حضور و مشارکت هیأت ایرانی در اجلاس یکصد و چهل و ششم IPU به میزبانی منامه، خواستار گسترش روابط دو کشور در سطوح مختلف دولتی و پارلمانی شد.

وی افزود: بالا بردن سطح روابط دو جانبه و رفع جدی موانع موجود از برنامه‌های اصلی ما در پارلمان است.

احمد بن سلمان المسلم در ادامه گفت: مجلس بحرین همراستا با دولت، خواهان ارتقای روابط دو جانبه است و در ابتدای امر ما خواستار بازگشایی خطوط هواپیمایی میان دو کشور (منامه به مشهد - شیراز و تهران) هستیم.

در این دیدار عباس گلرو دبیرکل شورای بین‌المجالس، ابوالفضل عمویی، روح‌الله متفکر آزاد و الهام آزاد نیز با سایر نمایندگان مجلس بحرین به بحث و گفتگو پرداختند.

متفکر آزاد: منابع مالی عمومی بین‌المللی برای حذف موانع زیست محیطی اختصاص یابد

 همچنین روح‌الله متفکر آزاد عضو شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی در نشست امروز یکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١ در کمیته توسعه پایدار مجمع اتحادیه در بحرین شرکت نمود و در خصوص پیرامون بیلان منفی کربن جنگل‌ها، گفت: بهبود ظرفیت جذب کربن جنگل‌ها نه تنها نیازمند حمایت از مسیر اختصاص بودجه ملی بلکه حمایت از منابع متعدد بین‌المللی است.

عضو شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: شکاف‌ها در تأمین مالی به طور روزافزونی در کشورهای در حال توسعه، با کاهش منابع تولید شده در سطح محلی مشاهده می‌شود. این مورد به خصوص برای کشورهای در حال توسعه در دوره بازیابی از ویروس کرونا و دشواری‌هایی که این کشورها با آن روبرو هستند، صدق می‌کند. از این رو منابع مالی عمومی بین‌المللی باید برای افزایش ظرفیت‌های محلی و حذف موانع ممکن، فراهم شود.

متفکر آزاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر همواره حامی تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با آثار تغییرات آب و هوا، براساس اصل «مسئولیت مشترک اما متفاوت کشورها» بوده و علی‌رغم موانع مختلفی چون تحریم‌های ناعادلانه و جنگ تحمیلی، در چهار دهه اخیر برنامه های مفصلی را در حوزه توسعه و پیشرفت اجرا کرده است.

عضو شورای بین‌المجالس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی‌رغم تمایل به حرکت به سوی اقتصاد کم کربن و دستیابی به اهداف مربوطه، مشارکت در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای منوط به رفع محدودیت‌های اقتصادی، تکنولوژیکی و مالی جاری و به ویژه تحریم‌های ناعادلانه‌ای که از چند دهه قبل علیه کشور شکل گرفته، است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها