واکنش بهت‌زده نتانیاهو به توافق ایران و عربستان

کد خبر: 1210243

نتانیاهو در واکنشی منفعلانه و شوک‌زده به توافق ایران و عربستان گفت: تاریخ بی‌رحم است و به سود قدرتمندان عمل می‌کند.

واکنش بهت‌زده نتانیاهو به توافق ایران و عربستان

نتانیاهو در واکنشی منفعلانه و شوک‌زده به توافق ایران و عربستان گفت: تاریخ بی‌رحم است و به سود قدرتمندان عمل می‌کند.

به گزارش رادیو فرانسه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه «رپوبلیکا» و درباره توافق مذکور گفت: «تاریخ بی‌طرف و بی‌رحم است و هرگز نه به سود انسان‌های بافضیلت عمل می‌کند و نه به سود انسان‌هایی که از نظر اخلاقی برتر از دیگران هستند. تاریخ به سود قدرتمندان عمل می‌کند.»

وب‌سایت رادیو فرانسه می‌افزاید: گزارشگر روزنامه اقتصادی «له‌زه‌اکو» در اورشلیم (بیت‌المقدس) توافق ایران و عربستان را ضربه سختی برای راهبرد منطقه‌ای اسرائیل ارزیابی کرده و نوشته است «نزدیکی ایران و عربستان به یکدیگر ضربه سختی به امید بینامین نتانیاهو است که قصد داشت توافقات ابراهیم را به عربستان نیز گسترش دهد و این هدف را یکی از اولویت‌های دولت جدید خود اعلام کرده بود».

انتخاب ایران از سوی عربستان، به نوشته روزنامه اقتصادی فرانسوی، راهبرد نخست وزیر اسرائیل را زیر سؤال می‌برد که پس از روی کار آمدن مهار ایران و گسترش توافقات ابراهیم را دو هدف اصلی سیاست خارجی خود معرفی کرده بود.

«له‌زه‌اکو» می‌نویسد» اطرافیان نخست‌وزیر اسرائیل به‌طور غیررسمی می‌گویند که توافق ایران و عربستان اهمیتی ندارد، اگر غرب در مبارزه‌اش با جمهوری اسلامی قوی‌تر و مصمم‌تر باشد. با این حال، نفتالی بنت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، این توافق را برای اسرائیل خطرناک و پیروزی‌ای برای ایران و همچنین ضربه‌ای سنگین به تلاش‌های اسرائیل برای ساختن ائتلافی منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی» خوانده است.

گزارشگر «له‌زه‌اکو» یادآور می‌شود که بیست‌وچهار ساعت پس از اعلام توافق ایران و عربستان در پکن، وزیر دفاع آمریکا، لوید آستین، دور سفر پنج روزه خود را به منطقه در اسرائیل به پایان برد، در حالی که موضوع اصلی گفت‌وگوهای او با رهبران منطقه از جمله مصر، اردن، عراق و اسرائیل مسئله «امنیت خاورمیانه در مقابل تهدید ایران» بود.

بنیامین نتانیاهو که در این فاصله در ایتالیا به سر می‌بُرد در مصاحبه با روزنامه «رپوبلیکا» گفت: «تاریخ بی‌طرف و بی‌رحم است و هرگز نه به سود انسان‌های بافضیلت عمل می‌کند و نه به سود انسان‌هایی که از نظر اخلاقی برتر از دیگران هستند. تاریخ به سود قدرتمندان عمل می‌کند.»/کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها