‌حکمرانی نو ادامه تحول‌خواهی؛ نیازمند نیروهای سیاسی تحول‌خواه هستیم

کد خبر: 1211527

سعید آجورلو نوشت: ‌سابقه و ظرفیت قالیباف در ایجاد تحول می تواند در مقطع کنونی حکمرانی نو را به عنوان ادامه تحول خواهی مورد نظر رهبری تبدیل به برنامه ای سیاسی و اجرایی برای عبور از وضع موجود و پاسخ به چالش های مختلف کشور کند.

‌حکمرانی نو ادامه تحول‌خواهی؛ نیازمند نیروهای سیاسی تحول‌خواه هستیم

سعید آجورلو نوشت: گفتار ⁧حکمرانی نو⁩ در مبانی و اصول ادامه تحول خواهی مورد نظر رهبری و با هدف ⁧کارآمدی⁩ است. این گفتار که در میانه ناآرامی ها توسط ⁧قالیباف⁩ مطرح و با مخالفت سوپرانقلابی ها و تجدیدنظرطلب ها مواجه شد، بر رویکرد نو و جدید برای پاسخ به مسائل تاکید و راه حل را در تحول جست و جو می کند. ‌

حکمرانی نو درون فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی به دنبال اصلاح روش ها برای حرکت سریع تر به سوی اهداف است. این گفتار درون یک رابطه تعاملی میان جامعه و نهادهای سیاسی ممکن و مقدور است و به همان میزان که نیازمند سیاست مداران مبتکر و شجاع است به حمایت اجتماعی و افکار عمومی هم نیاز دارد.

‌این گفتار به ایده مدون، نیروهای سیاسی تحول خواه و برنامه عملیاتی و اجرایی هدفمند نیاز دارد که میان اهداف و اقدام ها تناسب برقرار کنند.به نظر می رسد که تحول آغاز شده در سیاست خارجی و مرزبندی صریح گفتار عقلانیت انقلابی مقابل سوپرانقلابی ها قابلیت گسترش به سایر حوزه ها را دارد.

‌سابقه و ظرفیت قالیباف در ایجاد تحول می تواند در مقطع کنونی حکمرانی نو را به عنوان ادامه تحول خواهی مورد نظر رهبری تبدیل به برنامه ای سیاسی و اجرایی برای عبور از وضع موجود و پاسخ به چالش های مختلف کشور کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها