سلیمی: مشکل اقتصاد رها بودن نقدینگی در دست مردم است

کد خبر: 1211965

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رفتارهای اقتصادی دولت باید هماهنگ با قوانین باشد.

 سلیمی: مشکل اقتصاد رها بودن نقدینگی در دست مردم است

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی  با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رشد تولید، مهارم تورم اظهار کرد: در حوزه مسائل اقتصادی دچار یک مشکل هستیم که این مشکل باید با سرعت برطرف شود، این مشکل یک بیماری مزمن 80 ساله‌ای است که دامنگیر اقتصاد کشور شده و ضروری است با درمان هرچه زودتر آن، مسیر برای سالم سازی اقتصاد هموار شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با درک درست از این مسئله، نامگذاری سال‌ها را با محوریت مسائل اقتصادی انتخاب می‌فرمایند تا از این طریق افکار عمومی را به سمت رفع مشکلات اقتصادی سوق دهند، بیان کرد: همه باید دست به دست هم داده و با رفع چالش‌های اقتصادی اجازه ندهند کشور از این بیماری رنج ببرد.

دشمنان قسم خورده‌اند در حوزه  اقتصاد و فرهنگ کشور را زمین گیر کنند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمنان قسم خورده‌اند در حوزه  اقتصاد و فرهنگ کشور را زمین گیر کنند، بر این اساس مقابله جدی با توطئه‌های دشمنان در این دو حوزه  امری ضروری است.

سلیمی با تاکید بر اینکه توانمندی در بخش اقتصادی دشمن را همچون حوزه دفاعی مایوس می‌کند، گفت: امروز ایران در حوزه دفاعی به بازدارندگی رسیده و دشمن را مایوس کرده است، توانمندی در حوزه اقتصاد نیز دشمنان را مایوس خواهد کرد و ایران باید به چنان قدرتی در حوزه اقتصاد دست یابد تا دشمنان را مایوس کند.

ظرفیت‌های مغفول مانده به فعلیت برسند

وی بر لزوم چندبرابر شدن تلاش‌ها در این بخش تاکید و اظهار کرد: ایران ظرفیت‌های فراوانی در حوزه تولید دارد که باید این ظرفیت‌های مغفول مانده به فعلیت برسد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به درستی مسیرهای رسیدن به موفقیت در حوزه اقتصاد را تبیین و هموار کرده‌اند، بیان کرد: مردم و مسوولان می‌توانند با رهنمودهای مقام معظم رهبری در رسیدن به رونق اقتصادی گام‌های استواری برداشته و به موفقیت برسند.

تولید کم و تقاضای بالا  موجب شکل‌گیری تورم می‌شود

سلیمی تولید کم و تقاضای بالا را موجب شکل‌گیری تورم دانست و تصریح کرد:  رشد تولید مسیر صادرات را هموار کرده و ارزآوری برای کشور به همراه دارد، تولید بیشتر نیازهای داخلی را به خوبی تامین کرده و کشور را از واردات و خروج ارز ‌بی‌نیاز می‌کند و هرچه تولید بیشتر باشد تورم به همان اندازه کاهش خواهد یافت.

مشکل اقتصاد رها بودن نقدینگی در دست مردم است

وی مشکل اقتصاد کشور را رها بودن نقدینگی در دست مردم دانست و گفت: باید نقدینگی را به سمت تولید روانه کنیم، متاسفانه امروز نقدینگی موجود در دست مردم همچون اژدهایی است که همه چیز را نابود و به خاکستر تبدیل می‌کند؛ اگر نقدینگی به سمت تولید هدایت شود پایه پولی مدیریت شده و کاهش تورم رقم خواهد خورد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس  یکی از وظایف مجلس را ریل‌گذاری در مسیر تولید از طریق تصویب قوانین دانست و اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکل و خلا قانونی در کشور نداریم و مجلس آماده است در هر حوزه‌ای که دولت احساس می کند خلا قانونی وجود دارد، مجلس حاضر است در قالب طرح دو فوریتی و سه فوریتی آن را به تصویب رسانده و یاری رسان دولت باشد.

کوتاهی بانک مرکزی

سلیمی بیان کرد: به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی‌های اقتصادی که در حوزه دولت است، با مشکلات جدی مواجه است، به طور مثال در مدیریت بانک‌های خصوصی که از وظایف بانک مرکزی است، بانک مرکزی کوتاه آمده و به درستی به وظایف خود در حوزه مدیریت بانک‌‌ها و یا چاپ اسکناس بدون پشتوانه عمل نمی‌کند، این رفتارهای اقتصادی دولت است که باید هماهنگ با قوانین باشد.

وی تاکید کرد: مجلس به منظور تحقق شعار سال با جدیت اجرای قوانین را پیگیری خواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها