نماینده مردم زاهدان در مجلس: طالبان پایبند به قوانین نیست

کد خبر: 1211976

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از ماموریت رییس جمهور به معاون سیاسی دولت برای پیگیری حق‌آبه ایران از افغانستان خبر داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس: طالبان پایبند به قوانین نیست

فداحسین مالکی ، با اشاره به دیدار نوروزی با رییس جمهور طرح مشکلات استان سیستان و بلوچستان، گفت: یکی از موضوعات مهم مسئله خشک شدن دریاچه هامون و حق‌آبه کشورمان بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع اگر حق‌آبه کشورمان مطابق قوانین بین المللی از افغانستان تامین نشود، مردم استان سیستان و بلوچستان دچار آسیب و چالش های اساسی خواهند شد و فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: بر این اساس رییس جمهور معاون سیاسی خود را برای پیگیری این موضوع مامور کردند و مقرر شد آقای رئیسی خودشان نیز شخصا موضوع را پیگیری کنند.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم با اشاره به اینکه میلیون ها نفر از اتباع افغانستان در ایران اسلامی زندگی می کنند و در کنار مردم کشورمان زندگی می کنند، افزود: این مهم در حالیست که متاسفانه طالبان به مقررات بین المللی پایبند نیست و حق‌آبه کشورمان را رعایت نمی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع با ایجاد بند انحرافی در سد کمال خان، حق‌آبه ایران به سمت گود زره پاکستان روانه می شود که بر خلاف قوانین بین المللی و حقوق بشری است./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها