گفت‌وگوی «فردا» با محمداسماعیل کوثری درباره سخنان اول فروردین رهبر انقلاب

با اقتصاد مقاومتی به مهار تورم و رشد تولید می‌رسیم

کد خبر: 1212430

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه تولید و صادرات غیرنفتی می‌توانیم توانمندی‌های خود را مانند حوزه دفاعی به نقطه قوت و قابل اتکا کشور تبدیل کنیم.

با اقتصاد مقاومتی به مهار تورم و رشد تولید می‌رسیم

گروه سیاست سایت فردا: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مشهد بر پیشبرد اقتصاد مقاومتی با نگاه درون زا و برونگرا تأکید کردند.

محمداسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار «فردا» درباره چگونگی پیشبرد اقتصاد مقاومتی براساس رهنمود رهبر معظم انقلاب گفت: اقتصاد مقاومتی بر پایه تقویت تولید داخلی پیگیری می شود. یعنی پایه های اقتصادی را در داخل کشور باید محکم و مستحکم کنیم، در ضمن برون را نگاه کنیم تا تولیداتمان را هم به لحاظ کمی و هم کیفی برای صادرات ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه توانمندی لازم را برای تقویت اقتصاد کشور در اختیار داریم، افزود: متأسفانه در دولت قبلی مسئله حمایت از تولید داخلی جدی گرفته نشد چراکه نگاه شان به تأمین نیازهای داخلی از طریق واردات بود بنابراین ما نتوانستیم در دهه 90 کاری کنیم که تولیدکنندگان مان در داخل امیدوار شوند.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت سیزدهم و مجلس یازدهم براساس پشتیبانی تولید داخلی کار را دنبال کردند و در این راه موفق بودند چون رشد اقتصادی از وضعیت منفی به 3 درصد بالای صفر در سال 1401 رسید.

وی افزود: دشمنان، تحریم های شدیدی را علیه ما اعمال کردند، هدف شان این بود که اقتصاد ما را فلج کنند تا نتوانیم مشکلات کشور و مردم را حل کنیم اما ما نشان دادیم توانمندی ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور را داریم و بحمدالله هر سال نیز در حال تقویت شدن است. انشاءالله آثار و برکاتش را نیز مردم در سال جدید مشاهده خواهند کرد. 

کوثری با بیان اینکه ما تحریم ها را پشت سر گذاشتیم، اظهار کرد: در عرصه تولید و صادرات غیرنفتی می توانیم توانمندی های خود را مانند حوزه دفاعی به نقطه قوت و قابل اتکا کشور تبدیل کنیم. انشاءالله بیش از آنچه تا امروز به آن رسیدیم قطعا و یقینا در آینده خواهیم رسیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به تولید بیشتر و مهار تورم، افزود: انشاءالله در عمل این رهنمود رهبر معظم انقلاب محقق خواهد شد. در واقع با اقتصاد مقاومتی می توانیم به مهار تورم و رشد تولید برسیم. البته سامان یافتن امور اقتصادی زمان بر است و 2-3 سال وقت می خواهد تا بتوانیم این هدف را در عمل به اجرا درآوریم تا نشان دهیم این کار شدنی است.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها