واکنش نماینده تبریز به افتتاح سفارت آذربایجان در تل‌آویو

کد خبر: 1212709

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه برقراری روابط کشورهای اسلامی و همسایه با رژیم صهیونیستی خیانت به جهان اسلام و کمک به غاصب‌هاست، گفت: همانگونه که به غصب قره‌باغ حساس بوده و هستیم،به همان میزان هم به غصب فلسطین حساس هستیم.

 واکنش نماینده تبریز به افتتاح سفارت آذربایجان در تل‌آویو

روح‌الله متفکرآزاد ضمن محکوم کردن افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در تل‌آویو اظهار کرد: برقراری روابط کشورهای اسلامی و همسایه با رژیم صهیونیستی خیانت به جهان اسلام و کمک به غاصب‌هاست.

وی افزود: اگره قره‌باغ غصب شده بود فلسطین هم غصب شده است، چطور می‌شود در قره‌باغ حتما باید دفاع کرد و در فلسطین نه، مظلوم مظلوم است در هر جای دنیا که باشد.

متفکرآزاد گفت: همانگونه که به غصب قره‌باغ حساس بوده و هستیم، به همان میزان هم به غصب فلسطین حساس هستیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قره‌باغ توسط یک کشور همسایه غصب شده اما فلسطین توسط یک دولت جعلی، غصب شده است.

گزارش فارس حاکی است، روز‌ چهارشنبه "جیحون بایراموف"، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به فلسطین اشغالی  سفر کرده و سفارتخانه باکو رسما در تل ‌آویو افتتاح شد.

از سال ۱۹۹۳ در باکو سفارتخانه دارد و چنان که رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند در جریان جنگ با ارمنستان، به آذربایجان پهپاد داد.

به گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل در استکلهم، ۶۹ درصد تسلیحات وارداتی آذربایجان از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ از اسرائیل صورت گرفت که برابر بود با ۱۷ درصد صادرات تسلیحات رژیم صهیونیستی در آن زمان است. اسرائیل حدود ۴۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از آذربایجان می‌گیرد.

فارس

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها