یادداشتی از وحید ایمانی

امام تحول؛ برمدار اندیشه

کد خبر: 1212818

وحید ایمانی، فعال رسانه‌ای، نوشت: آن چه در طول این سال‌ها بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است، سیر تحول در جمهوری اسلامی ست.

امام تحول؛ برمدار اندیشه

گروه سیاست سایت فردا: وحید ایمانی، قعال رسانه‌ای نوشت: جمهوری اسلامی امروز رسماً وارد چهل و پنج سالگی خود می‌شود. نظام ما چهل و چهار سال فراز و‌نشیبی را طی کرده که به جرأت می‌توان گفت کمتر کشوری در دنیا، حتی ده درصد آن را تجربه کرده باشد!

آن چه در طول این سال‌ها بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است، سیر تحول در جمهوری اسلامی ست.

تحولات عمیق،  با تکیه بر ساحت علم و اندیشه و پایسته بر اصول اساسی انقلاب! با نگاه به آینده و پیشرو در مسیر اقتدار. اینها را میتوان عناصر اصلی تحول عصر جمهوری اسلامی نامید.

فارغ از تبلیغات مغرضانه رسانه‌های دشمنان مردم ایران، جامعه ایرانی در طول این سال‌ها، جامعه ایستایی نبوده و پیوسته به سوی تحول حرکت کرده و شاید این نیل به سوی تحول و توسعه و پیشرفت های در امتداد آن، علت اصلی دشمنی دشمنان جمهوری اسلامی باشد.

اما آنچه در بالا گفته شد، ناقض بسیاری از مشکلات و ناکارامدی‌های موجود نیست. اوضاع آشفته اقتصاد و صنعت و کشاورزی در تمام ابعاد خود، نظام بروکراسی اداری ناکارآمد، شکاف اجتماعی، وارونگی طبقات اجتماعی و از همه مهمتر، بی سوادی رسانه‌ای جامعه ایران در عصر رسانه، از جمله محورهایی است که باید مورد تحول اساسی قرار بگیرد.

تاکید مکرر رهبری انقلاب در نیم دهه گذشته مبنی بر تحول حول اجماع اندیشمندان و‌نخبگان و صاحبان فکر، نشان از تحول خواهی جدی ایشان در جامعه ایرانی‌ست. محوری که در صحبتهای ابتدای سال هم مورد تاکید قرار گرفت و حداقل توقع این است که دولت و مجلس، امسال تمام توان و همت خود را حول حوزه تحول‌های بنیادین مخصوصاً تحول در حوزه اقتصاد به نفع مستضعفین بکار گیرند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها