«فردا» گزارش مجلس را بررسی می‌کند؛

در دوقطبی نوری-میرکاظمی چرا وزارتخانه انتخاب شد؟

کد خبر: 1213178

در حالی که دولت مقصران اتفافات اخیر را محدود به آموزش و پرورش می‌داند گزارش مجلس ابعاد بیشتری از ماجرا را روشن کرده است.

در دوقطبی نوری-میرکاظمی چرا وزارتخانه انتخاب شد؟

گروه سیاست سایت فردا: پس از هفته‌ها کشمکش بر سر یافتن مقصران و کشف دلایل تاخیر در پرداخت حقوق معلمان و حواشی معوقات رتبه‌بندی، سرانجام وزیر آموزش و پرورش از سوی دولت به عنوان مقصر معرفی شد. روز گذشته نیز شایعه استعفای وی رنگ واقعیت به خود گرفت هر چند بیشتر رسانه‌ها این استعفاء را به منزله برکناری قلمداد کرده‌اند.

با این وجود اما در حالی که دولت مقصران اتفافات اخیر را محدود به آموزش و پرورش می‌داند گزارش مجلس ابعاد بیشتری از ماجرا را روشن کرده است. امروز همچنین برخی رسانه‌ها به نقل از یک نماینده مجلس خبر از استعفای میرکاظمی داده بودند که دقایقی پیش توسط معاون او تکذیب شده است. بدین ترتیب توجهات بیش از پیش معطوف به این پرسش شده که نقش سازمان برنامه در اتفاقات اخیر چه بوده است؟

در این راستا رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش این کمیسیون را قرائت کرده و گفته: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، اعلام نمودن وزارت آموزش و پرورش به عنوان مقصر اصلی اتفاق رخ داده را صحیح نمی‌داند و اتفاقاً لازم می‌داند از اجری شجاعانه قانون توسط وزارت آموزش و پرورش علی رغم همه مضیقه‌های ایجاد شده از سوی سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، تقدیر نماید.

در ادامه این گزارش آمده: لازم است همانگونه که وزیر محترم آموزش و پرورش، استعفا نمودند، سایر مقصران این اتفاق در سازمان برنامه و بودجه از جمله معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی، رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه آن سازمان نیز استعفا دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها