گفت‌وگوی «فردا» با رئیس کمیته زنان و خانواده مجلس

مصوبه ارتقای امنیت زنان ضمانت اجرایی دارد

کد خبر: 1214053

فاطمه رحمانی گفت: حتما با تکمیل پروسه قانون‌گذاری، قانون ارتقای امنیت ضمانت اجرایی خواهد داشت و امیدواریم با اجرای قانون شاهد کاهش تعدی و ظلم به زنان باشیم.

مصوبه ارتقای امنیت زنان ضمانت اجرایی دارد

گروه سیاسی فردا: کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان امروز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید. موافقان این لایحه معتقدند با اجرای مفاد این قانون، سوء رفتارها علیه زنان در جامعه تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.

فاطمه رحمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تصویب کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره تأکید داشتند که در حوزه رفع ظلم و خشونت بر جامعه زنان قانون‌گذاری شود و قانون مصوب نیز آنقدر قوی و محکم باشد که کسی اجازه ظلم به زنان را پیدا نکند. بعد از 12 سال امروز مجلس انقلابی به خواسته و رهنمود رهبر معظم انقلاب عمل کرد و کلیات این لایحه مصوب شد.

وی درباره میزان ارتقای امنیت زنان بعد از تکمیل شدن پروسه قانونی این لایحه افزود: پس از تقدیم لایحه به مجلس، موضوع برای طی کردن مراحل قانونی به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع شد. کمیته زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی به طور تخصصی بررسی لایحه را با حضور کارشناسان و صاحب نظران این حوزه در دستورکار قرار داد و در نهایت مباحث را به جمع بندی رساند.

رئیس کمیته زنان و خانواده مجلس تأکید کرد: این لایحه نگاه جامع به ارتقا امنیت زنان دارد، جنبه های پیشگیری و حمایتی در آن لحاظ شده است. به طور مشخص جرم‌انگاری‌های جدیدی در لایحه ارتقای امنیت زنان در برابر سوء رفتار پیش بینی و مجازات‌های تکمیلی و حتی تشدید مجازات‌ها و تبعات و آثار جرم و بزه صورت‌گرفته علیه زنان در محیط‌های عمومی، کاری و آموزشی و مراکز ارائه خدمات در لایحه لحاظ شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضمانت های اجرایی قانون نیز در لایحه ارتقا امنیت زنان دیده شده است، ادامه داد: حتما با تکمیل پروسه قانون گذاری، این قانون ضمانت اجرایی خواهد داشت و امیدواریم با اجرای قانون شاهد کاهش تعدی و ظلم به زنان باشیم.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها