رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییر می کند / چه کسی جانشین میرکاظمی می شود؟

کد خبر: 1214102

طبق اطلاعات به دست آمده از مقامات آگاه، در آینده نزدیک رئیس سازمان برنامه بودجه تغییر می کند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییر می کند / چه کسی جانشین میرکاظمی می شود؟

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: داوود منظور، محتمل‌ترین گزینه برای تصدی سازمان برنامه و بودجه است و خبر ریاست وی بر این سازمان مورد تایید است.

شهباز حسن پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تصدی داوود منظور به عنوان رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه و برکناری سید مسعود میرکاظمی، گفت: داوود منظور یکی از گزینه‌های اصلی ریاست سازمان برنامه و بودجه و جایگزینی میرکاظمی است که می‌تواند در جهت اهداف این سازمان به صورت موفق عمل کند.

وی تاکید کرد: همچنین باید گفت حتماً منظور عملکرد بهتری در مدیریت سازمان برنامه و بودجه خواهد داشت. / مهر

طبق اطلاعات به دست آمده از مقامات آگاه، سید مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌زودی این مسئولیت را به داود منظور تحویل خواهد داد.

مسعود میرکاظمی از شهریور 1400 تاکنون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است. میرکاظمی سازمان برنامه و بودجه را در شرایطی تحویل گرفت که بودجه 1400 از ناترازی جدی رنج می بُرد؛ با تلاش وی و دیگر مسئولان دولت سیزدهم، کاهش قابل توجهی در شکاف کسری بودجه در سال 1401 رخ داد به طوری که حدود 97 درصد پیش بینی بودجه 1401 محقق شد و برای اولین بار در چند دهه اخیر بیش از 100 درصد اعتبارات عمرانی پیش بینی شده در بودجه پرداخت شد.

داود منظور یکی از گزینه های اصلی سکان داری سازمان برنامه و بودجه است، وی فارغ التحصیل از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در مقطع دکتری اقتصاد با گرایش اقتصاد‌سنجی است.

منظور هم اکنون رئیس سازمان امور مالیاتی است. در دوره مسئولیت وی اقدامات زیادی در حوزه سازمان مالیاتی انجام که یکی از نتایج این اقدامات، افزایش 52 درصدی تعداد مودیان مالیاتی و رشد 56 درصدی درآمدهای مالیاتی در سال 1401 بوده است. معاون برنامه سازمان برنامه و بودجه، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو از دیگر سوابق مدیریتی داود منظور است.

همچنین شنیده شده قرار است محمدهادی سبحانیان از معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد به سازمان امور مالیاتی برود./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها