گفت‌وگوی «فردا» با جعفر قنادباشی درباره نقاط تمایز روز قدس ١٤٠٢

رژیم صهیونیستى در آستانه فروپاشى است

کد خبر: 1214664

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: امسال همه جهان حال و روز رژیم اشغالگر قدس و سرزمین هاى اشغالى را مى بینند. امروز مى‌بینیم که راه و آرمانى که امام (ره) و مقام معظم رهبری ترسیم کردند درست و نتیجه‌بخش بود.

رژیم صهیونیستى در آستانه فروپاشى است

گروه سیاست سایت فردا: رژیم صهیونیستی در سخت‌ترین شرایط خود به سر می‌برد. این رژیم هم از درون درگیر عظیم‌ترین بحران‌هاست و هم در عرصه بین‌المللی بیش از همه مشروعیت خود را از دست داده و در خاورمیانه نیز دیگر عملا هیچ نفوذی ندارد؛ به ویژه آنکه جمهوری اسلامی ایران در مدت اخیر توانست در توافق با عربستان تمام معادلات صهیونیست‌ها را بر هم بزند.

جعفر قنادباشی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی معتقد است روز قدس سال ١٤٠٢ به دلایل مختلف شرایط متفاوتى نسبت به سال هاى گذشته خواهد داشت و این مراسم عبادى سیاسى با شکوه تر از گذشته برگزار مى شود. او در گفت و گو با «فردا» در این باره این موضوع گفت: «روز قدس امسال از چند جهت با سال هاى گذشته کاملا متفاوت است و به اعتقاد من باشکوه تر و با عظمت تر از سال هاى قبل برگزار مى شود».

وى افزود: «دلیل اول اقدامات غیر انسانی و جنایات صهیونیست ها در فلسطین همچنین تجاوز دولت نتانیاهو به کشورهاى مجاور و مواضع محور مقاومت در هفته هاى اخیر است. به هر صورت مردم نه تنها در ایران بلکه در بسیارى از کشورهاى اسلامى و غیر اسلامى براى همدردى با ملت فلسطین و محکوم ساختن جنایات صهیونیست ها در راهپیمایى حاضر مى شوند»

این تحلیلگر مسال سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «دومین دلیل این است که زمانى شاهد اختلاف گروه هاى مقاومت خصوصا در بین جریان هاى فلسطینى بودیم که دلسردکننده به نظر مى رسید و به واقع این موضوع تاثیر منفى داشت. اما امسال مى بینیم در بین گروه هاى فلسطینى هم اتحاد ، همدلى و هماهنگى قابل برقرار شده است. حتى مقاومت لبنان هم همسو و همراه با مقاومت فلسطین است و محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستى متحد شده که این اتفاق مهمى است».

او در تشریح سومین عاملى که روز قدس سال جارى را نسبت به سال هاى گذشته متمایز مى کند اظهار کرد: «سومین و مهمترین دلیل شرایط موجود در سرزمین هاى اشغالى است. بعضى ها در سال هاى قبل تلاش مى کردند حامیان و مدافعان آرمان فلسطین را ناامید کنند. آنها مى‌گفتند این تصورات شما در شکست و نابودى اسراییل حقیقت ندارد. اسراییل تضعیف نمى شود یا مقاومت و مبارزه با اشغالگران حاصلى ندارد. امسال همه جهان حال و روز رژیم اشغالگر قدس و سرزمین هاى اشغالى را مى بینند. امروز مى بینیم راه و آرمانى که امام (ره) در سال ٥٨ آغاز کردند و مقام معظم رهبرى همواره از آن حمایت کرده و این مسیر را دنبال کردند راه درست و نتیجه بخشى بود. مى بینیم که مقاومت مى تواند دشمن صهیونیستى را مقهور قدرت خودش کند و ریشه این غده سرطانى را در منطقه خشک کند. رژیم صهیونیستى در بدترین شرایط سیاسى و امنیتى ممکن قرار دارد و در آستانه فروپاشى است».

قنادباشی در پایان گفت: «فراموش نکنیم که ریشه همه مشکلات منطقه و جهان اسلام رژیم صهیونیستى است. ابزار استعمارگران براى ایجاد اختلاف و تضعیف کشورهاى اسلامى و باید ریشه این غده سرطانى از منطقه کنده شود. تحقق اهداف جامعه اسلامى در قبال رژیم اشغالگر نزدیک تر از هر زمان دیگرى است و به همین دلیل راهپیمایى روز قدس امسال باشکوه تر از هر سال دیگرى برگزار مى شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها