عموئی: سرریز پیشرفت در دانش دفاعی کشور را در حوزه تجاری شاهد هستیم

کد خبر: 1217390

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: پیشرفت در دانش دفاعی کشور، سرریزهایی در حوزه دانش، فناوری و تجاری داشته که باعث شده تحقیقات در این حوزه در حوزه‌های غیرنظامی هم مورد استفاده قرار گیرد.

عموئی: سرریز پیشرفت در دانش دفاعی کشور را در حوزه تجاری شاهد هستیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: پیشرفت در دانش دفاعی کشور، سرریزهایی در حوزه دانش، فناوری و تجاری داشته که باعث شده تحقیقات در این حوزه در حوزه‌های غیرنظامی هم مورد استفاده قرار گیرد.

ابوالفضل عموئی ، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به شیراز گفت: امروز در چارچوب برنامه‌های نظارتی خود از بخش‌ها و شرکت‌های وابسته در صنایع دفاعی کشورمان در شهر شیراز بازدید داشتیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سردار طلایی نیک معاون وزارت دفاع و مقامات مرتبط با صنایع دفاع، در شیراز، نمایندگان را همراهی کردند، اظهار داشت: در مجموعه صنایع فجرشیراز و صنایع الکترونیک شیراز (صاایران) از روند فعالیت‌ها و دستاوردهای جدید و فناوری‌های تولیدشده بازدید کردیم و در جریان روند تقویت بنیه دفاعی در این دو مجموعه قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: در صنایع دفاعی کشور در سال‌های گذشته با حمیت و جدیت ملی، گام‌های موثری برای تأمین نیازهای نیروهای مسلح برداشته شده و در حوزه‌های مختلف این صنعت پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس توضیح داد: در این بازدیدها بحث تأمین تسلیحات متعارف مورد نیاز نیروهای مسلح کشور در صنایع فجر شیراز را مشاهده کردیم. در شرکت صنایع الکترونیک شیراز هم موضوعاتی چون تأمین قطعات الکترونیک تسلیحات مورد استفاده نیروهای مسلح و همچنین تجهیزات مورد نیاز در جنگ الکترونیک تولید می شود که گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

عموئی گفت: جمعی از جوانان با استعداد کشورمان پس از تحصیل در رشته‌های مرتبط در شرکت‌های صنایع دفاعی کشور مشغول به کار شده اند و به دنبال آن نیازهای نیروهای مسلح تامین و امکان صادرات بخشی از محصولات ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در حوزه صنایع الکترونیک، محصولات مورد نظر در زیردریایی‌ها تا محصولات مورد استفاده در دفاع زمینی و هوا و فضا تولید می‌شود. مهمترین تولیدات این حوزه عمدتاً رادارهای پدافندی و رادارهای کنترل و هدایت تسلیحات دفاعی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: از انواع رادارها، تصویربرداری‌های هواپایه و سامانه‌های ناوبری بازدید شد، همچنین انواع دوربین‌ها و تجهیزات اپتیکی مورد نیاز کشور در این مرکز تولید می شود.

وی تأکید کرد: پیشرفت در دانش دفاعی کشور، سرریزهایی در حوزه دانش، فناوری و تجاری داشته است که باعث شده تحقیقات در این حوزه در حوزه‌های غیرنظامی هم مورد استفاده قرار گیرد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها