نوباوه وطن: توافق با عربستان باید منجر به گشایش اقتصادی شود

کد خبر: 1217618

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امیدواریم توسعه روابط ایران با همسایگان و کشورهای عربی مانند عربستان تأثیر مثبت خود را در عرصه اقتصادی هم بگذارد.

نوباوه وطن: توافق با عربستان باید منجر به گشایش اقتصادی شود

بیژن نوباوه وطن با اشاره به عملکرد مثبت دولت در تقویت روابط با کشورهای همسایه و منطقه، اظهار داشت: روابط ما با همسایگان باید به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تقویت شود.

وی متذکر شد: اگر بین ما و کشورهای همسایه اختلافاتی وجود داشت، این اختلافات را دشمنان ایجاد کردند و ما باید بتوانیم این اختلافات را بین خودمان حل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به از سرگیری روابط ایران و عربستان سعودی، تصریح کرد: امروز ثابت شد که اختلافات بین کشورهای منطقه به راحتی قابل حل است و همواره دخالت عوامل خارجی باعث اختلاف کشورهای منطقه شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای منطقه همیشه باید هوشمندانه عمل کرده و عوامل خارجی و دشمنان خود را شناسایی و با آنان برخورد کنند. ارتباط ما با کشورهای همسایه و منطقه بسیار مهم است و تأثیر زیادی در بهبود وضعیت کشور به ویژه به لحاظ اقتصادی دارد.

نوباوه وطن تاکید کرد: البته تحکیم روابط با همسایگان به معنای آن نیست که کشورهای منطقه و همسایه منافع ملی خود را نادیده بگیرند و روابط باید با حفظ احترام و منافع طرفین دنبال شود.

وی افزود: رویکرد خوب دولت سیزدهم در تقویت ارتباطات با همسایگان و کشورهای منطقه بسیار مهم و سازنده است، چرا که دشمنان همه تلاش خود را کردند و برخی از کشورها را تحریک کردند که علیه ایران باشند، اما دولت دیپلماسی همسایگی را به خوبی دنبال و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نباید تصور کنیم که صرفاً باید با غربی‌ها یا شرقی‌ها ارتباط داشته باشیم. به خصوص آنکه غربی‌ها همواره بدترین نوع روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را با ما داشتند و قابل اعتماد نیستند و در برجام این موضوع را تجربه کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم توسعه روابط ایران با همسایگان و کشورهای عربی مانند عربستان تأثیر مثبت خود را در عرصه اقتصادی هم بگذارد و بتواند هر چه زودتر موجب گشایش‌های اقتصادی در کشورمان شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها