گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

کد خبر: 1218169

این روزها که دستگاه تعلیم و تربیت با سرپرست اداره می‌شود، نام‌های جدیدی در گمانه‌زنی‌ها شنیده می‌شود.

 گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

روز چهاردهم فروردین امسال وقتی هیچ خبری از استعفای وزیر آموزش و پرورش نبود و آقای وزیر هم در حال بررسی مستنداتش برای حضور در جلسه آن روز کمیسیون آموزش مجلس بود، خبری پذیرفته شدن استعفایش و انتخاب سرپرست برای این وزارتخانه، رسانه‌ای شد.

البته چند روز قبل از این جریان، اخباری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی از تغییر در سکانداری وزارت آموزش و پرورش و نه استعفا! منتشر شده بود و حتی رضامراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان را هم به عنوان سرپرست احتمالی معرفی کرده بودند. گرچه تا روز معرفی صحرایی، خودش این موضوع را تأیید نکرد.

در هر حال رضامراد صحرایی با حفظ سمتِ ریاست دانشگاه فرهنگیان، سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد تا به رتق و فتق امور بپردازد. در همان روزهای ابتدایی سرپرستی صحرایی، احتمال معرفی وی به عنوان گزینه مدنظر رئیس‌جمهور برای وزارت آموزش و پرورش هم پررنگ به نظر می‌آمد اما با گذر زمان اسامی دیگری به این پرونده اضافه شده است.

این روزها نام حمیدرضا حاجی‌بابایی در فضای مجازی بسیار زیاد دیده می‌شود و برخی گروه‌ها تلاش می‌کنند تا از این طریق بتوانند حاجی‌بابایی را دوباره به دستگاه تعلیم و تربیت بازگردانند اما به نظر می‌رسد که موفقیتی حاصل نشده است.

در گمانه‌زنی‌ها از محمدمهدی کاظمی نام برده می‌شود؛ او هم‌اکنون به عنوان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و شنیده‌ها حاکیست که یکی از گزینه‌های جدی وزارت آموزش و پرورش، این فرد است. او معاون خوش خلق و اهل رسانه آموزش‌ و پرورش است.

اما احمد محمودزاده گزینه دیگری است که نامش در گمانه‌زنی‌ها پررنگ دیده می‌شود. وی هم‌اکنون رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی است. محمودزاده دارای سابقه سلسله مراتب مدیریتی در بدنه آموزش و پرورش است و به مانند کاظمی، خوش خلق و پاسخگو به رسانه است.

مطرح شدن نام‌های جدید آن هم در بین بدنه آموزش و پرورش، بازار گمانه‌زنی‌ها را بسیار داغ کرده است.

هر چند باز هم افرادی هستند که تلاش می‌کنند افراد مورد نظر خود را که البته برخی از آنها به جز سال‌های مدرسه، قرابتی با آموزش و پرورش ندارند به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در فضای مجازی منتشر کنند. اما در این دوره، خبری از نظرسنجی‌ها و لیست منتشر کردن نیست!

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها