دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

برهانی علیه حقیقت

کد خبر: 1218638

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

برهانی علیه حقیقت

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

 

جام جم عنوان کرد: برهانی علیه حقیقت

اقدام غیرتمندانه شهید حمیدرضا الداغی در برابر مزاحمین دو دختر نوجوان این روزها با واکنش‌های فراوانی همراه شده است. در این میان اما باز هم کسانی پیدا می‌شوند برای نادیده گرفتن حقیقت مشغول آسمان و ریسمان‌بافی هستند.

جام جم در این باره گزارش داده:‌ بسیاری از مردم اقدام حمیدرضا را شجاعانه نامیدند اما یک حقوقدان به نام محسن برهانی در توییتی نوشت: «دفاع در موقعیت خطر، دارای احکام پیچیده فقهی است که بخش مهمی از آن- بر خلاف حقوق- ناظر به عنصر روانی مدافع است. اگر شخص این موازین را رعایت نمود و جان خود را از دست داد، به مقام شهادت نائل می‌آید و الا خود را نفله‌ کرده است و استحقاق هیچ مدحی را ندارد.»

نشر این توییت واکنش‌های زیادی به دنبال داشت و بسیاری از مردم استفاده از کلمه «نفله» در مقابل‌کار شجاعانه حمیدرضا را بی‌انصافی دانسته، به او تاختند که در نهایت منجر به حذف توییت مربوط به الداغی از سوی این حقوقدان شد. عبدالصمد خرمشاهی، وکیل دادگستری درباره توئیت برهانی گفته: جایی خواندم که ایشان نوشته بود این انگیزه الهی با جهل قابل جمع نیست که برای من قابل هضم نبود و متوجه منظورشان نشدم. اینجا انگیزه الهی مطرح نبوده، بحث انگیزه شرافتمندانه انسانی مطرح است. من نمی‌دانم جهلی که از آن نام می‌برند، چگونه جهلی است. اگر وضعیت را این‌طور تحلیل کنیم، حس انساندوستی و دفاع از دیگران را زیر سؤال می‌بریم. اگر همین فرد به جای کمک به آن دخترها، تنها نظاره‌گر ماجرا بود، خود آقای برهانی ایراد نمی‌گرفت که حس نوعدوستی در شهروندان مرده است؟

 

واکنش روزنامه جوان به رویکرد اصلاح‌طلبان درباره خشونت‌های اخیر

در این روزها چندین فقره اقدام خشونت‌آمیز و ترور صورت گرفته اما برخی جریان‌ها برخلاف رویه همیشگی‌شان در برجسته ساختن حوادث اجتماعی و سیاسی با بی‌توجهی از کنار آنها گذشته‌اند.

روزنامه جوان در این ارتباط نوشته: رسانه‌های اصلاح‌طلب تکریم حمیدرضا الداغی و اقدام او از سوی مردم را سانسور کردند.

روزنامه اعتماد هم که سه روز پس از واقعه، تیتری در مورد اصل اتفاق را در صفحه یک آورده بود، تأکید بر وقوع «قتل» داشت تا مباد کسی ذهنش سمت شهادت الداغی رود! تعرض به روحانیون هم (ترور آیت‌الله سلیمانی، حمله به دو طلبه در قم و زیر گرفتن روحانی دیگر در تهران) نه تنها مورد محکومیت این رسانه‌ها قرار نگرفت، بلکه حتی در مقام توجیه و یا تحریک بیشتر آن هم برآمدند.

از جمله روزنامه اعتماد می‌نویسد: «اتفاقات این روز‌ها را نباید دست‌کم بگیریم. هرچند هنوز ابعاد دو یا سه مورد حمله به روحانیون مشخص نشده است، ولی حتی برخی علما هم تصریح می‌کنند که مردم گرانی‌ها و مشکلات را از چشم روحانیون می‌بینند.» عدم محکومیت چنین وقایعی توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب، کاملاً همسو با رسانه‌های فارسی‌زبان غربی بود. بیراه نیست که این تحریک‌ها و سانسور‌ها را شرکای قاتل بدانیم.

 

کیهان: دشمنان برای مدارس و دانش‌آموزان برنامه دارند

رهبر انقلاب روز گذشته در دیدار معلمان، آنها را پرورش‌دهندگان جواهر قیمتی نسل نوجوان و جوان و معماران آینده کشور خواندند.

کیهان در این زمینه نوشته: حوادث ماه‌های گذشته در ایام اغتشاشات و حتی ماجرای به اصطلاح مسمومیت و بدحالی دانش‌آموزان در برخی مدارس که مانور و جنگ روانی شدید رسانه‌های معاند برای به تعطیلی کشاندن مدارس را نیز در پی داشت، نشان داد که دشمن و عقبه‌های داخلی‌اش برای مدارس و دانش‌آموزان برنامه دارند و این وظیفه مسئولان و مدیران کشور را بیشتر می‌کند. یکی از مهم‌ترین کمبودها و شدیدترین نیازها که در سال‌های اخیر در بسیاری از مدارس مورد کم‌توجهی قرار گرفته است مسئله امور تربیتی و پرورشی و ترجیح دادن و سبقت گرفتن آموزش بر پرورش است آن هم در شرایطی که روزبه‌روز جولان شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی هدفمند دشمن برای اثرگذاری بر ذهن و روح دانش‌آموزان ایرانی بیشتر می‌شود. حضور 12 ساله دانش‌آموزان از کودکی تا جوانی در بطن نظام تعلیم و تربیت کشورمان فرصت ناب و بی‌نظیری است که نباید صرفاً به امور درسی متعارف اختصاص یابد و در کنار توجه به تعلیمات درسی باید با شیوه‌های نوین، جذاب، اقناع‌کننده و هدایتگر و اختصاص بودجه مناسب؛ امور تربیتی، فرهنگی، اعتقادی و تبیین مسائل مهمی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی، حجاب و ... مورد توجه جدی باشد.

 

کیهان عنوان کرد: زنجیره‌ای‌ها علیه قانون مالیات بر سوداگری

مصوبه مجلس در زمینه مالیات بر عایدی سرمایه که قرار است علیه سوداگران در بخش‌های مختلف اقتصاد عمل کند با فضاسازی برخی رسانه‌ها مواجه شده است.

کیهان در این خصوص نوشته: تصویب قانون مالیات بر سوداگری و عایدی سرمایه، برخی رسانه‌های زنجیره‌ای و ارتزاق‌کنندگان از دلالان بزرگ را دستپاچه کرد تا جایی که اقدام به فضاسازی علیه این اقدام مهم کرد. طبق این قانون قرار است از کسانی که دلالی و سوداگری‌های ویرانگر و در مقیاس وسیع در بازارهای ملک و زمین و مسکن و سکه و طلا و خودرو و ارز و... می‌کنند، ‌مالیات‌های هنگفت اخذ شود و بدین‌ترتیب، ضمن مبارزه با این اخلالگران دانه‌درشت، ‌مجال فعالیت‌های مشابه تدریجاً از بازار اقتصاد کشور جمع شود. رسانه‌های زنجیره‌ای سعی کرده‌اند در این زمینه هم به سیاق گذشته، قانون‌هراسی راه بیندازند و چنین القا کنند که قرار است از مردم عادی بابت خرید و فروش‌های معمولی مالیات گرفته شود. آنها بدین ترتیب مأموریت دارند مردم را علیه این قانون مترقی که در همه کشورهای پیشرفته اجرا می‌شود،‌ تحریک کرده و برای مفسدان و دلالان دانه‌درشت حاشیه امنیت بسازند.

 

صبح نو مطرح کرد: ایده جدید برای کنترل بازار

روز گذشته درخواست بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی به صورت دو فوریت در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت و با اکتساب اکثریت آرا تصویب شد تا روند تشکیل وزارت بازرگانی سرعت بگیرد.

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته: اگرچه نزدیک به 12 سال از ادغام وزارت بازرگانی با وزارت صمت در دولت دهم می‌گذرد، اکنون با تصویب دو فوریتی لایحه دولت مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی از سوی مجلس، یک گام دیگر برای جدایی مجدد حوزه بازرگانی برداشته شد. موافقت نمایندگان با بررسی دو فوریتی لایحه دولت را می‌توان اقدام نمایندگان برای همراهی با دولت جهت حل مشکلات تعبیر کرد.

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها