اعلام نتیجه بررسی «طرح بانکداری مرکزی» در مجمع

کد خبر: 1218898

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله آملی لاریجانی تشکیل شد و به بررسی طرح بانکداری مرکزی پرداخت.

اعلام نتیجه بررسی «طرح بانکداری مرکزی» در مجمع

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز چهارشنبه، اصلاحیه طرح بانکداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۴ اردیبهشت ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی را با حضور نماینده، طراحان طرح و رئیس کل بانک مرکزی به لحاظ عدم مغایرت با سیاست‌های کلی نظام بررسی کرد. در این جلسه گزارش بررسی‌های کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع درباره مغایرت‌های این طرح با سیاست‌های کلی ارائه شد.

اعضای هیئت عالی نظارت مجمع پس از تبادل نظر در خصوص تعریف «رمز پول» در این مصوبه و ابهامات اعتباربخشی به آن(جز ۱۴ بند الف ماده۴) پس از استماع توضیحات حجت الاسلام و المسلمین بحرینی، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرزین، رئیس کل بانک مرکزی به وجود ابهام و مغایرت آن با سیاستهای کلی قانونگذاری رای دادند.

در موضوع ماده ۷ و ترکیب اعضای هیئت عالی بانک مرکزی (جایگزین شورای پول و اعتبار فعلی) و همچنین موضوع شورای فقهی بانک مرکزی پس از بحث و تبادل نظر به باقی ماندن مغایرت با (جز ۳ بند ۹) سیاستهای کلی نظام قانونگذاری رای دادند. اعضای هیئت عالی نظارت در ماده ۲۲ در خصوص هیئت انتظامی بانک مرکزی اما به برطرف‌شدن مغایرت آن با سیاست‌های کلی رای دادند.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها