نشنال اینترست

تحریم‌ها صنعت پهپادی ایران را متوقف نخواهد کرد

کد خبر: 1218907

نشنال اینترست در گزارشی با بیان دستاوردهای ایران در حوزه پهپادی نوشت: تحریم‌ها علیه شبکه تولید یا خرید ایران، نخواهد توانست صنعت پهپادی آن را متوقف کند.

تحریم‌ها صنعت پهپادی ایران را متوقف نخواهد کرد

 نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی با ‌اشاره به پایگاه صنعت دفاعی بومی قدرتمند ایران نوشت: ادامه خرید قطعات پهپادی ایران با وجود تحریم‌ها نشانه‌ای از اهمیت فزاینده این پرنده‌های کوچک است که در تقویت امنیت و وضعیت حکومت تهران نقش ایفا می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است: به صورت منطقه‌ای تنوع پهپادهای ایرانی تبدیل به یک ویژگی جنگ در سوریه، عراق و یمن تبدیل شده که قابلیت‌های محور مقاومت ایران را تقویت کرده و اهداف، ‌اشخاص و شرکای آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

این نشریه ‌اشاره می‌کند: در کنار اینکه پهپادها زمانی عنصر اصلی در سپاه پاسداران بوده، به صورت فزاینده به نیروهای مسلح و ارتش ایران نیز ‌اشاعه پیدا کرده است.

نشنال اینترست همچنین بر استفاده ایران از پهپادها به صورت مستقیم علیه دشمنانش ‌اشاره و بر اهمیت ویژه مهمات پرسه‌زن یا پهپادهای انتحاری تاکید کرد.

این نشریه آمریکایی با نتیجه‌گیری از تلاش‌های ایران در حوزه پهپادی به صورت تلویحی به بیهوده بودن تحریم‌ها علیه این صنعت تاکید کرد و نوشت: تمام این‌ها نشان می‌دهد تحریم‌های علیه شبکه‌های تولید یا خرید ایران برنامه پهپادی این کشور را متوقف نخواهد کرد و تهران را از استفاده پهپاد در آینده بازنخواهد داشت.

موضع‌گیری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که این کشور از صنعت پهپادی ایران هراس دارد.

به همین دلیل پیشرفت ایران در صنعت پهپادی غربی‌ها به ویژه واشنگتن را غافلگیر کرده و آنها از تقویت امور نظامی ایران نگرانهستند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز به تازگی اذعان کرده که سامانه‌های پهپادی ایران از نظر هدف‌گیری، هدایت و مقابله با پارازیت‌ها قابلیت بالایی دارند.

سی ان ان به سراغ یک کارشناس به نام تیمور‌خان تحلیلگر حوزه خلیج‌فارس در موسسه یاد شده رفت و به نقل از این فرد اذعان کرد: سامانه‌های پهپاد ایران دائماً در حال اصلاح و نو‌سازی هستند و ثابت کرده‌اند که از نظر سیستم‌های هدف‌گیری و هدایت و همچنین قابلیت‌های مقابله با پارازیت قابلیت بالایی دارند.

به گزارش ایرنا، سی ان ان به نقل از این تحلیلگر بار دیگر هراس واشنگتن از قدرت پهپادی ایران را چنین بیان کرد: «با توجه به این واقعیت که روسیه در حال ضبط تسلیحات پیشرفته غربی مانند موشک ضد‌تانک جاولین در میدان نبرد است و همکاری‌های نظامی فزاینده‌ای

بین تهران و مسکو وجود دارد

و ایران توانایی‌های اثبات‌شده‌ای در این زمینه دارد، من فکر می‌کنم احتمالا که دو کشور برای مهندسی معکوس این نوع تسلیحات با یکدیگر همکاری خواهند

کرد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها