گفت‌وگوی «فردا» با محمدحسن آصفری

حملات علیه مجلس بی‌ارتباط با اغراض انتخاباتی نیست/ همه باید جلوی تخریب مجلس را بگیرند

کد خبر: 1219460

یک نماینده مجلس گفت: بازرسی ریاست‌جمهوری حق ورود به مسائل مجلس را ندارد و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مرجع رسیدگی به این موضوع است.

حملات علیه مجلس بی‌ارتباط با اغراض انتخاباتی نیست/ همه باید جلوی تخریب مجلس را بگیرند

گروه سیاست سایت فردا: حملات به مجلس به بهانه واگذاری خودرو همچنان ادامه دارد؛ به شکلی که دیگر به نظر می‌رسد هدف اصلی حمله‌کنندگان تضعیف مجلس باشد اما آنها که علیه مجلس چنین اقداماتی را انجام می‌دهند می‌خواهند به چه نقطه‌ای برسند؟

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «امسال سال انتخابات است و این تخریب‌هایی که علیه مجلس صورت می‌گیرد، بی‌ارتباط با مسئله انتخابات نیست و برخی گروه‌ها و جریان‌ها سعی در حمله همه‌جانبه به مجلس را دارند اما همه باید بدانند واگذاری خودرو صرفا مربوط به برخی نمایندگان نبوده و به دیگر دستگاه‌ها هم خودرو داده شده است. باید بررسی دقیق صورت بگیرد و هر تعداد نماینده‌ یا کارمندان مجلس که خودرو دریافت‌ کرده‌اند به مردم معرفی شوند و البته باید روشن شود که چه اشخاصی در دستگاه‌های دیگر هم این کار را کرده‌اند».

او ادامه داد: «بازرسی ریاست‌جمهوری حق ورود به مسائل مجلس را ندارد و هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مرجع رسیدگی به این موضوع است. همه باید جلوی تخریب مجلس را بگیرند. سازمان بازرسی هم بهتر است تمرکزش بر رسیدگی به دستگاه‌های دیگر باشد و بررسی کند چه دستگاه‌های بدون قرعه‌کشی خودرو دریافت کرده‌اند».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «آقای رئیسی به صراحت بعد از استیضاح وزیر صمت گفت که مجلس کار قانونی‌اش را انجام داده و نباید این استیضاح باعث ایجاد اختلاف شود. این تخریب‌ها علیه مجلس به شخص آقای رئیسی ارتباط ندارد و او دنبال تعامل دولت و مجلس است».

آصفری در پایان گفت: «هیچکس نباید باعث اختلاف میان دولت و مجلس شود و نباید برخی برای اهدافی سیاسی مجلس جمهوری اسلامی را تضعیف کنند اما در عین حال هیچکس مخالف مبارزه با فساد نیست و حتما مبارزه با فساد باید با جدیت دنبال شود اما این موضوع نباید بهانه سیاسی‌کاری شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها