سردار فدوی: تلاش بسیج سازندگی تا آبرسانی به آخرین روستای فاقد آب شرب ادامه خواهد داشت

کد خبر: 1219588

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۴۰درصد از طرحهای آبرسانی بسیج سازندگی در کشور به مرحله بهره برداری رسیده و تلاش بسیج تا آبرسانی به آخرین روستای فاقد آب شرب ادامه دارد.

سردار فدوی: تلاش بسیج سازندگی تا آبرسانی به آخرین روستای فاقد آب شرب ادامه خواهد داشت

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاکنون ۴۰درصد از طرحهای آبرسانی بسیج سازندگی در کشور به مرحله بهره برداری رسیده و تلاش بسیج تا آبرسانی به آخرین روستای فاقد آب شرب ادامه دارد.

سردار علی فدوی یکشنبه در آیین افتتاح پروژه های عمرانی بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، در روستای آل هاشم خلخال افزود: بهسازی و آسفالت راه های روستایی، اجرای شبکه های آبرسانی روستایی، احداث واحدهای مسکونی محرومین و طرح های محرومیت‌زدایی از برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیج سازندگی و قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) در راستای محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم روستایی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: با تلاش های قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) تاکنون ۴۰ درصد از طرح های آبرسانی شرب روستایی در کشور به مرحله بهره برداری و افتتاح رسیده است و تلاش بسیج تا رساندن آب شرب به آخرین روستای دارای مشکل ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به تعامل و همراهی دولت و مجلس با سپاه در اجرای پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی گفت: در دولت ها و مجالس گذشته میزان تعامل کمرنگ تر از امروز بود ولی در عین حال طرح های محرومیت زدایی بسیج در گذشته نیز هرگز متوقف نشده است.

این مقام عالی نظامی کشورمان اضافه کرد: تا رفع محرومیت‌زدایی از چهره آخرین روستای محروم کشور، نهضت عمران و آبادانی در روستاهای میهن اسلامی با همت گروه های جهادی تحت پوشش قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و همچنین بسیج سازندگی استان ها ادامه خواهد یافت.

وی گفت: خوشبختانه نهادهای زیر نظر ولی فقیه و مقام معظم رهبری از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد مستضعفان در اجرای طرح های محرومیت زدایی با بسیج سپاه تعامل بسیار نزدیک و سازنده ای دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نوکری و خدمت به مردم از شعارهای سازنده دولت سیزدهم و رییس جمهور مردمی بوده است و سپاه و بسیج افتخار دارند در کنار دولت و مجلس در خدمت مردم کشور هستند.

سردار فدوی ادامه داد: ما امروز بسیار خرسندیم که روال کاری دولت و مجلس همانند روال کاری بسیج است، هرچند در سال های گذشته نیز کار بسیج هرگز مختل و متوقف نشد.

در این مراسم که با حضور سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، جمعی از مسئولین محلی و اهالی روستاهای آل هاشم علیا و سفلی در صحن بقعه مطهر امامزادگان روستای آل هاشم خلخال برگزار شد، رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد گفت: بسیج سازندگی استان اردبیل کار آبرسانی و تامین آب شرب به ۶۵ روستا از مجموعه ۱۴۲ روستای دارای سکنه خلخال را به عهده داشته است.

وی افزود: بسیج سازندگی تاکنون ۵۱ مخزن ذخیره آب را مرمت همچنین ۲۱ مخزن ذخیره آب جدید احداث کرده است و ۱۶ مورد ساخت مسکن مخزن ذخیره آب جدید در دست اجرا دارد.

سرهنگ عباس نوظهور ادامه داد: تاکنون برای اجرای طرحهای عمران روستایی در خلخال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که ۹۶۰ میلیارد ریال از این اعتبارات مربوط به اجرای طرح های تامین آب شرب روستایی بوده است.

وی گفت: برای اجرای طرح های آبرسانی در خلخال ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و همچنین ۱۸کیلومتر شبکه داخلی روستایی از سوی بسیج سازندگی اجرا شده و ۱۴ مخزن ذخیره آب به همراه چندین طرح آب شرب روستایی در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سردار فدوی: تلاش بسیج سازندگی تا آبرسانی به آخرین روستای فاقد آب شرب ادامه خواهد داشت

سرهنگ جواد نوظهور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال نیز در این مراسم گفت: شهرستان خلخال با ۸۶ هزار و ۷۳۰ نفر جمعیت افتخار دارد که ۵۲۳ شهید والامقام را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی ایران کرده است.

وی اضافه کرد: این شهرستان ۱۱ روحانی شهید والامقام را تقدیم نظام اسلامی کرده است و از این جهت رتبه اول استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به شهرستان خلخال و در بدو ورود به روستای آل هاشم مورد استقبال اهالی این روستای ولایی و شهیدپرور منطقه قرار گرفت.

دریادار علی فدوی در بدو ورود به روستای آل هاشم خلخال بر مزار شهدای این روستا حاضر شد و با نثار گل و صلوات به مقام شامخی این شهدای والا مقام ادای احترام کرد.

وی پس از آیین افتتاح پروژه های آبرسانی و عمرانی روستاهای آل‌هاشم سفلی و علیا با حضور در منزل شهید دکتر محمد حسین عزیزی از شهدای مدافع سلامت با خانواده این شهید دیدار و از آنان دلجویی کرد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه امروز خلخال را به مقصد شهر اردبیل مرکز استان اردبیل ترک گفت./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها