گفتگوی «فردا» با ناصر ایمانی

حرف‌های خاتمی دیگر در جامعه شنیده نمی‌شود|خود اصلاح‌طلبان متهم به تلاش برای براندازی‌اند

کد خبر: 1220450

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: خود اصلاح طلبان یکی از گزینه هایی هستند که انگشت اتهام مردم به سمت آنها خواهد بود، با این استدلال که خود اصلاح طلبان نیز در سال هایی که قدرت داشتند جزء براندازان داخلی محسوب می شدند.

حرف‌های خاتمی دیگر در جامعه شنیده نمی‌شود|خود اصلاح‌طلبان متهم به تلاش برای براندازی‌اند

گروه سیاسی فردا: سیدمحمد خاتمی اخیرا نقدی بر مدل اداره کشور داشت و نسبت به تبعات «خودبراندزای» هشدار داد. این موضع او با واکنش هایی همراه شد.

ناصر ایمانی در گفتگو با فردا درباره واکاوی هشدار «خودبراندزای» سیدمحمد خاتمی گفت: خوشبینانه نگاه کنیم، حرف آقای خاتمی این است که بزرگترین تهدید نظام در حال حاضر از جانب خارجی ها نیست و اپوزیسیون خارج نشین و دول متخاصم تهدید براندازی برای ما محسوب نمی شوند، اگر تهدیدی نیز برای براندازی باشد باید عوامل آن را در داخل کشور جستجو کرد.

وی افزود: منظور آقای خاتمی درباره تهدید براندازی در داخلی نیز این نیست که عده ای از داخل کشور با روش های قهریه برای سرنگونی نظام برنامه ریزی می کنند. در واقع او معتقد است نوع سیستم حکمرانی به شیوه ای است که نوعی براندازی محسوب می شود، یعنی ما خودمان داریم براندازی می کنیم نه اینکه از خارج تهدیدی درباره براندازی وجود داشته باشد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره میزان شنیده شدن حرف های خاتمی تأکید کرد: هم اکنون فضایی در کشور وجود دارد که حرف هیچ کدام از سیاستمداران فعلی و سابق خیلی شنیده نمی شود. به عبارت دیگر حرف چه سیاستمداری شنیده می شود که حالا حرف آقای خاتمی شنیده شود.

ایمانی ادامه داد: درباره خود آقای خاتمی نیز حرف های او خیلی شنیده نمی شود چون اولا اصلاح طلبان هم اکنون در افول هستند، در ثانی آنها نیز خیلی سابقه خوشی ندارند. اگر قرار باشد موضوع بررسی شود که براندازی داخلی وجود دارد یا خیر؟ خود اصلاح طلبان یکی از گزینه هایی هستند که انگشت اتهام مردم به سمت آنها خواهد بود، با این استدلال که خود اصلاح طلبان نیز در سال هایی که قدرت داشتند جزء براندازان داخلی محسوب می شدند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها