طرح شفافیت اطلاعات به کجا رسید؟

کد خبر: 1220554

رئیس کمیسیون اقتصادی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح شفافیت اطلاعات گفت: تصویب این طرح در مجلس به اتمام رسیده و با تصویب شورای نگهبان این قانون اجرایی می‌شود.

طرح شفافیت اطلاعات به کجا رسید؟

محمدرضا پورابراهیمی شامگاه پنجشنبه در نشست استانی اعضای شورای وحدت نیرو‌های انقلاب اسلامی استان کرمان که با حضور منوچهر متکی برگزار شد، با اشاره به آخرین وضعیت طرح شفافیت اطلاعات، اظهار داشت: این طرح در کمیسیون اختصاصی در مجلس تصویب شد و در صحن نیز به تصویب رسید، اما برای اینکه بتوانیم کار جامعی انجام دهیم و این قانون، قانون جامعی باشد، ظرفیت‌های دیگری را نیز در کنار این بخش قرار دهیم و قوای دیگر هم به شکلی در این طرح مشارکت داشته باشند این طرح کامل‌تر شد.

وی با بیان اینکه این طرح کامل‌تر در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و به شورای نگهبان رفته است، ادامه داد: تصویب آن در مجلس به اتمام رسیده و هر زمان که شورای نگهبان آن را تصویب کند، این قانون اجرایی می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه موازی با تصویب این قانون تعدادی از نمایندگان به طور داوطلبانه سایت پیشنهادی خود را برای شفافیت آرا تعیین کردیم و خود بنده و تعدادی از همکاران ما در استان کرمان هم به این ائتلاف و سایت پیوستیم، گفت: رد حال حاضر هر رایی که بنده در مجلس بدهم به تقاضا و درخواست خود من در آن سایت قابل رویت است.

در ارتباط با ادعای آقای بیگی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دریافت خودروها توسط تعدادی از نمایندگان مجلس و عدم دادن رای اعتماد به وزیر صمت، بیان کرد: من خودم این موضوع را از ایشان سوال کردم و پرسیدم که به چه دلیل شما این موضوع را مطرح کردید، واقعیت چیست؟ و اینکه آیا واقعاً همکاران و تعدادی از نمایندگان مجلس خودرویی دریافت کردند که رای اعتماد به وزیر ندهند؟

پورابراهیمی با بیان اینکه چند روز قبل هم دادستان کل کشور از ایشان درخواست کردند که آمده و گزارشی ارائه کنند، افزود: من در خبرها خواندم که دادستان کل کشور اعلام کردند که هیچ کدام از مدارکی که ایشان ارائه کرده، مستند نبوده و این توضیحاتی که ارائه کرده توضیح مبتنی بر رفتار نیست.

وی با تاکید بر اینکه در مجلس انقلابی اساساً این رویکرد وجود ندارد که کسی خودرو بگیرد تا به وزیر صنعت رای اعتماد ندهد، گفت: این رفتار گناه بزرگی است که یک فرد مرتکب شد و در نتیجه آن یک مجلس و نظام به این صورت تخریب شود، البته بنده همان روز اول نامه‌ای نوشتم به قالیباف که متن آن در رسانه‌ها منتشر شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آن نامه در خواست شد که اگر نماینده‌ای چنین کاری کرده، طبق قوانین با وی برخورد شود و اگر هم مستنداتی وجود ندارد، حتماً باید با کسی که با آبروی مجلس بازی کرده برخورد شود، ادامه داد: این مجلس، نظام و شان و جایگاه آن را به آسانی به‌دست نیاوردیم که به آسانی آبروی آن برده شود.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با این ادعا، دستگاه قضایی و کمیسیون اصل 90 مجلس ورود کرده و کلیه مستندات را از این نماینده خواسته‌اند که بررسی می‌شود، گفت: اگر چیزی باشد و نماینده‌ای خودرویی گرفته و خلاف ضوابط قانونی عمل کرده باشد و اثبات شود حتما ما هم از این نماینده و این رفتار ابراز انزجار می‌کنیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه ما هم منتظر اظهارنظر صریح دستگاه قضایی و گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس می‌مانیم، ادامه داد: البته هیئت رفتار نمایندگان که غضنفرآبادی ریاست آن را به عهده دارد هم گزارشی را در این ارتباط ارائه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ملاک موثر بودن نمایندگان در مجلس به میزان صحبت کردن آنها در مجلس نیست، البته شاید در فضای عمومی این صحبت‌ها تاثیر روانی داشته باشد، اما کیفیت و کمیت حضور در مراکز تصمیم‌گیری در مجلس در عملکرد یک نماینده موثر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در مجلس نمایندگانی داریم که انقلاب، نظام، دولت و مجلس را زیر سوال برده و برای اینکه رای بیاورد به کل نظام و حاکمیت به صورت غیرمستقیم توهین می‌کند، گفت: واقعیت این است که موثر بودن یک نماینده به تاثیرگذاری نماینده در محتوای طرح‌ها و لوایح است و اینکه چقدر کار نظارتی انجام می‌دهد.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها