واکنش قاضی‌پور به سخنان عارف درباره انتخابات ترکیه

کد خبر: 1221546

نماینده ادوار مجلس گفت:در سال ۷۶ ناطق نوری با انتخاب خاتمی به عنوان رئیس‌جمهور به او تبریک گفت، اما در سال ۸۸ در حالی‌که مردم به احمدی‌نژاد رأی دادند اصلاح طلبان موضوع تقلب را مطرح کردند.

واکنش قاضی‌پور به سخنان عارف درباره انتخابات ترکیه

نادر قاضی‌پور نماینده ادوار مجلس در واکنش به موضع‌گیری برخی اصلاح طلبان نسبت به انتخابات ترکیه، گفت: نباید شایستگی‌های خودمان را ناچیز بدانیم و همسایگانمان را با همه ناتوانی‌ها صاحب همه چیز قلمداد کنیم.

وی افزود: ضمن احترام به سخنان آقای عارف در مورد انتخابات ترکیه، باید بگویم یک ضرب المثل داریم که می‌گوید مرغ همسایه غاز است.

قاضی پور با اشاره به کشور ترکیه و انتخابات برگزار شده در آن، اذعان داشت: در ترکیه یک استبداد میهن پرستی وجود دارد. این کشور فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است. ۲۰ سال است که اردوغان در این کشور با هزار و یک موضوع به‌دست گرفته است.

عدم نصب پرچم در ترکیه موجب برخورد می‌شود

وی ادامه داد: اگر کسی به پرچم این کشور توهین کند به اشد مجازات می‌رسد. در این کشور در اکثر منازل باید پرچم کشورشان نصب شود و چنانچه این امر اتفاق نیفتد با آنها برخورد می‌شود. در عین حال شرکت در انتخابات در این کشور اجباری است تا از امکانات دولت برخوردار شوند و عدم شرکت در آن جریمه دارد. حتی در کره شمالی هم انتخابات اجباری برگزار می‌شود در حالی‌که در کشور ما اینگونه نیست.

قاضی پور تاکید کرد: کشور ترکیه با ایران در منطقه در حال رقابت است و با وجود اختلاف‌های فرهنگی‌مان نمی‌تواند الگوی کشور ما محسوب شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت: در انتخابات مجلس یازدهم و میان دوره‌ای تهران، نامزدهای اصلاحات حضور جدی نداشتند و خودشان رقابت را شکل ندادند؛ در حالی‌که لازم است همه ما در انتخابات مجلس شرکت کنیم لذا من از برادران عزیز اصلاح‌طلب می‌خواهم در انتخابات مجلس دوازدهم مشارکت کنند و حضور فعال داشته باشند، زیرا در غیر این صورت خودشان متضرر می‌شوند.

مسئولین احزاب همه را پای صندوق بیاورند

قاضی پور تصریح کرد: از مسئولین سیاسی و احزاب می‌خواهم دلسوزانه همه را پای صندوق بیاورند تا شاهد انتخابات پر شوری در مجلس دوازدهم و نیز انتخابات خبرگان باشیم.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۷۶ و ۸۸ اظهار داشت: در انتخابات سال ۷۶ شاهد بودیم که آقای ناطق نوری با انتخاب آقای محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور در همان روز به او تبریک گفت، اما در سال ۸۸ در حالی‌که مردم به احمدی‌نژاد رأی دادند برخی اصلاح‌طلبان موضوع تقلب را مطرح کردند.

باید به رأی مردمی که در سال ۸۸ به احمدی نژاد رأی دادند احترام گذاشته می‌شد

وی با اشاره به مواضع متناقض اصلاح طلبان، و با تاکید بر اینکه در سال ۸۸ باید اصلاح طلبان به رأی مردم احترام گذاشته می‌شد، گفت: چطور است در سال ۷۶ انتخابات صحیح بود ولی در سال ۸۸ وقتی کاندیدای مورد نظر اصلاحات برنده نشد کل انتخابات را زیر سوال بردند و به تقلب متهم کردند؟ این تناقض‌گویی درست نیست که آنچه به‌سود ما است را درست بدانیم و آنچه به سود ما نباشد درست ندانیم. در حالی‌که رأی مردم و قانون ملاک است و همه باید تابع قانون باشیم.

با وجود رد صلاحیت در انتخابات شرکت کردم

نماینده ادوار مجلس با اشاره به رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: در گذشته در انتخابات مجلس یازدهم بنده را رد صلاحیت کردند اما در انتخابات شرکت کردم چون باید منافع و مصالح کشور را در نظر گرفت. همه باید تابع قانون باشند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها