بازدید هوایی رئیس‌جمهور از سواحل مکران

کد خبر: 1221706

رئیس‌جمهور که منظور انجام سفری یک روزه به سیستان و بلوچستان سفر کرده است در بدو ورود به این استان با بالگرد از پروژه راهبردی توسعه سواحل مکران بازدید کرد.

بازدید هوایی رئیس‌جمهور از سواحل مکران

 آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور که منظور انجام سفری یک روزه به سیستان و بلوچستان سفر کرده است در بدو ورود به این استان با بالگرد از پروژه راهبردی توسعه سواحل مکران بازدید کرد.

رییس جمهور همچنین از مجموعه کشت و صنعت مکران کنارک و جاذبه گردشگری دماغه راشدی بازدید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه جزییات طرح اظهارداشت: مجتمع کشت و صنعت مکران با تلاش بخش خصوصی در حال انجام و یکی از بزرگترین پروژه‌های سرمایه گذاری در سواحل مَکُران است.

محمد کرمی با اشاره به اینکه پیش بینی شده تا پایان سالجاری فاز نخست مجتمع کشت و صنعت مکران به بهره‌برداری برسد افزود: راه‌اندازی این مجتمع نقش مهمی در توسعه صنایع شیلاتی و کشاورزی خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات ساخت این مجتمع در ۶ ماه اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده اما امید است طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کار را به موقع تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مجتمع اجرای پروژه پرورش میگو حدود ۱۲ کیلومتر مربع اختصاص و تقریبا هفت میلیون متر مربع خاکبرداری و خاکریزی داشته و در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی تمامی مراحل تکثیر، پرورش، عمل آوری و صادرات میگو دیده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش پرورش ماهی در قفس( در دریا) تا آخر سالجاری حدود یک‌هزار تن پرورش ماهی و این ظرفیت با تکمیل پروژه به هفت هزار تن افزایش تولید ماهی در قفس پیش‌بینی شده است.

کرمی با اشاره به اینکه چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند، خاطرنشان کرد: ساخت باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در گوردیم کنارک و اشتغالزایی هزاران نفر موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

وی گفت: چابهار به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها