تشکیل وزارت بازرگانی بدون تشکیلات جدید نیروی انسانی

کد خبر: 1222032

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: وزارت بازرگانی بدون ایجاد تشکیلات جدید نیروی انسانی و ساختاری تشکیل می‌شود و قرار نیست بار مالی اضافی برای دولت داشته باشد.

تشکیل وزارت بازرگانی بدون تشکیلات جدید نیروی انسانی

میثم لطیفی در گفت وگویی در مورد سازوکار جذب نیروی انسانی برای وزارت بازرگانی اظهار داشت: در ماده واحده این لایحه اشاره شده است که این وزارتخانه بدون ایجاد تشکیلات جدید نیروی انسانی و ساختاری تشکیل شود.

معاون رئیس جمهور، بیان داشت: جذب نیرو برای فعالیت در وزارت بازرگانی با استفاده از ظرفیت متخصصان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها صورت بگیرد زیرا قرار نیست تشکیل این وزارتخانه بار مالی اضافی برای دولت ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار بهمن ماه سال گذشته با قید دو فوریت با امضای رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد که هدف آن ساماندهی بازار و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها است.

در ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می شود به منظور تمرکز سیاست گذاری، راهبری برنامه ریزی نظارت و ساماندهی امور مرتبط با حوزه بازرگانی و تنظیم بازار نسبت به ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار که در این قانون به اختصار "سازمان" نامیده می شود، زیر نظر مستقیم رئیس جمهور و با استفاده از امکانات نیروی انسانی ساختار و تشکیلات موجود در دستگاه های اجرایی و بر اساس اساسنامه ای که تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به تصویب هیات وزیران می رسد، اقدام کند.

بر اساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و شرکت بازرگانی دولتی ایران به همراه تمامی امکانات تعهدات، وظایف و مأموریت ها ساختار و نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول آنها و تمامی وظایف و مسئولیت های حوزه بازرسی، بازار به ترتیب از وزارتخانه های صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی منتزع و به سازمان ملحق می شوند.

بررسی تقاضای دو فوریت لایحه ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۷ فروردین مجلس مطرح شد اما نمایندگان با دو فوریت این لایحه مخالفت کردند و قرار است این لایحه روز دوشنبه (اول خردادماه) با حضور نمایندگان وزارت صمت در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها