دریادار ایرانی: در هر گوشه جهان از اقتصاد ایران دفاع می‌کنیم

کد خبر: 1222178

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همرزمان من در نیروی دریایی ارتش در صورت نیاز در هر گوشه‌ای از آب‌های کره‌زمین با اقتدار حضور پیدا کرده و از منافع و منابع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به طور خاص از اقتصاد دریامحور و کشتیرانی در حوزه‌های نفتکش و غیر نظامی دفاع می‌کنند.

دریادار ایرانی: در هر گوشه جهان از اقتصاد ایران دفاع می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: همرزمان من در نیروی دریایی ارتش در صورت نیاز در هر گوشه‌ای از آب‌های کره‌زمین با اقتدار حضور پیدا کرده و از منافع و منابع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به طور خاص از اقتصاد دریامحور و کشتیرانی در حوزه‌های نفتکش و غیر نظامی دفاع می‌کنند.

دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش امشب (30 اردیبهشت‌ماه) در ارتباط زنده تلفنی با یک برنامه تلویزیونی شبکه اول سیما، گفت: مأموریت ناوگروه ۸۶ یک مأموریت بسیار اقتدارآمیز و غرورآفرینی بود و همرزمانم برای اولین‌ بار در تاریخ، این افتخار را ثبت کردند.

وی با بیان اینکه مأموریت ناوگروه قطعاً پیام‌هایی که با خود دارد و همراه داشته است که اولین آن در حوزه اقتصاد دریامحور است، عنوان کرد: همرزمان من در نیروی دریایی ارتش در صورت نیاز در هر گوشه‌ای از آب‌های کره‌ زمین با اقتدار حضور پیدا کرده و از منافع و منابع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به طور خاص از اقتصاد دریامحور و کشتیرانی در حوزه‌های نفتکش و غیر نظامی دفاع کرده و امنیت آن‌ها را برقرار می‌کنند.

دریادار ایرانی با اشاره به سایر ابعاد مأموریت ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش، گفت: یکی‌ دیگر از موضوعات مهم در خصوص این سفر، نمایش اقتدار مردم ما به ویژه جوانان عزیزمان ما در حوزه‌های آموزشی، دانشی، علمی، فناوری، فنی و صنعتی است که همه دست به دست هم داده و با کمک خداوند این ناوگروه مهیای این مأموریت دور کره زمین شد. ناوشکن دنا یکی از نمودهای این اقتدار است که ساخته و پرداخته دست جوانان نخبه و دانش‌بنیان کشور است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش، تحریم‌ناپذیری ایرانیان و انزواگریزی ملت ایران را دیگر دستاورد ناوگروه 86 در سفر به دور کره‌ زمین دانست و تأکید کرد: مأموریت 360 به این معناست که نه انزوا را می‌پذیریم و نه تحریم را. همرزمان من این مثلث شومی را که بیش از چهار دهه بر ما تحمیل کردند را شکستند.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، اقتدار ما با این ماموریت در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، علمی، صنعتی، پزشکی، روابط بین‌الملل و حقوق دریاها به همه جهان نشان داده شد.

دریادار ایرانی تأکید کرد: ناوگروه 86 نشان داد که مردم بسیار پویایی داریم و آن‌ها جایگاه مهمی در جهان دارند. به همین دلیل، همه در اولویت خود دارند که با ما ارتباط داشته باشند و از ظرفیت ما استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خودباوری یکی از دستاوردهای مهم ناوگروه 86 است که حاصل حماسه‌زایی، همکاری، همراهی، همدلی همه عزیزان در سراسر ایران بوده است، عنوان کرد: در این ناوگروه نفراتی از ۲۹ استان کشور حضور داشته و با گویش‌ها و فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر همراه بودند. آن‌ها با افتخار نماد مقدس نظام و مردم ایران را در پهنه‌های آبی به اهتزاز درآوردند و با افتخار و اقتدار به کشورمان بازگشتند.

وی ضمن اشاره به استقبال مردم از ناوگروه 86، افزود: از همان ابتدا که فرزندان ملت ایران وارد آب‌های سرزمینی کشورمان شدند، مردم عزیز ساحل‌نشین ما که شبانه‌روز در دریا تلاش می‌کنند با عشق و علاقه از آن‌ها استقبال کرده و به آن‌ها خوش آمد گفتند.

دریادار ایرانی با اشاره به حضور ناوشکن دنا در مأموریت سفر به دور کره زمین بیان کرد: طراحان ناوشکن دنا آن را برای یک ظرفیت خاص طراحی کردند ولی ما در عمل بیش از آنچه تعریف شده بود از آن استفاده کردیم. طراحان دنا زاویه متمایل‌شدن آن را 28.5 درجه طراحی کرده بودند اما دنا در این مأموریت در طوفان اقیانوس آرام تا 48 درجه به سمت چپ و راست متمایل می‌شد. اما خم به ابرو نیاورد و توانست با اقتدار و افتخار توانست از این طوفان عبور کند.

 وی با بیان اینکه کارایی دنا نشان داد که صنعت دفاعی ما پویاست و کاملاً همگام با فناوری و دانش روز دنیا فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: طراحان ما حداقل‌ها را در نظر می‌گیرند اما واقعیت این است که توانمندی تولیدات صنایع دفاعی ما بالاتر از آن است. طراحان و سازندگان صنایع دفاعی ما همه از جوانان نخبه و دانش‌بنیان هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: ترکیب سنی افراد حاضر در ناوگروه ۸۶ شاهد بودیم زیر ۳۰ سال بود یعنی ما از دهه هشتادی هفتادی و شصتی هم در ناوگروه داشتیم. این عزیزان کارایی تجهیزات ایرانی را در صحنه عمل اثبات کردند و نشان دادند که این تجهیزات تا چه میزان کارآمد هستند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها