کنعانی : انتظار می‌رفت اتحادیه عرب گامی مثبت و سازنده بردارد

کد خبر: 1222184

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات وارده و ادعاهای واهی در برخی قطعنامه‌های صادره نشست ۳۲ سران اتحادیه عرب در جده، ضمن ابراز تأسف عمیق، طرح ادعاهای مذکور را حرکت در مسیر نافرجام گذشته توسط اتحادیه دانست.

کنعانی : انتظار می‌رفت اتحادیه عرب گامی مثبت و سازنده بردارد

ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه ای در این ارتباط گفت:  انتظار می‌رفت اتحادیه عرب با اجتناب از طرح برخی ادعاهای تکراری و ملال آور در قطعنامه‌های خود، گامی مثبت و سازنده در جهت تحکیم صلح و ثبات و تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد.

وی در عین حال از رویکرد سازنده برخی کشورهای منطقه جهت افزایش همکاری ها و اولویت بخشی به گفت‌وگو و تفاهم مشترک استقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه برخی شرکت کنندگان در نشست جده، ابراز امیدواری کرد که منطقه شاهد رویکرد جدیدی مبتنی بر دوستی و ترویج همکاری میان کشورهای آن باشد.

کنعانی تاکید کرد: همکاری جمعی کشورهای منطقه برای سازندگی و امنیت درونزا، مؤلفه‌های اساسی برای تکوین نظمی نوین در منطقه بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره آن را یک ضرورت منطقه‌ای دانسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با ایرانی خواندن جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اظهار کرد: تمامی اقدامات ایران در راستای اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد و هرگونه‌ ادعایی در این خصوص مردود است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها