قیمت سکه امروز 30 اردیبهشت 1402 | ریزش سنگین 2 میلیون تومانی قیمت سکه در بازار | هجوم مردم برای خرید سکه

کد خبر: 1222098

قیمت سکه امامی نسبت به هفته پیش بدون تغییر قیمتی مبادله می شود اما نسبت به ۲ هفته قبل با افت قیمت بیش از ۲ میلیون تومانی همراه شده است.

قیمت سکه امروز 30 اردیبهشت 1402 | ریزش سنگین 2 میلیون تومانی قیمت سکه در بازار | هجوم مردم برای خرید سکه

به گزارش سایت خانه فوتبال: قیمت سکه در چندماه گذشته به شدت بالا رفت.قیمت سکه از سال گذشته صعودی بود. قیمت سکه در کانال بالاتر.قیمت سکه باورنکردنی و با حباب قیمتی شدید است جدیدترین قیمت سکه را در سایت خانه فوتبال با هم می خوانیم.

ریزش سنگین دو میلیونی قیمت سکه در بازار

قیمت سکه امامی نسبت به هفته پیش بدون تغییر قیمتی مبادله می شود اما نسبت به ۲ هفته قبل با افت قیمت بیش از ۲ میلیون تومانی همراه شده است.

قیمت سکه امامی امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون و ۳۸۳ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۶ میلیون و ۶۰۷ هزار تومان ماند. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه قیمت امروز (تومان) حباب (تومان)
سکه امامی (طرح جدید) ۳۰.۳۸۳.۰۰۰ ۶.۶۰۷۰۰۰
سکه بهار آزادی ۲۶.۹۹۷.۰۰۰ ۳.۲۰۳.۰۰۰
نیم سکه ۱۷.۰۰۰.۰۰۰ ۵.۱۱۵.۰۰۰
ربع سکه ۱۰.۸۰۰.۰۰۰ ۴.۸۵۵.۰۰۰
سکه گرمی ۶.۵۰۰.۰۰۰ ۳.۵۷۳.۰۰۰

سیگنال طلا و دلار به خریداران سکه / پیش بینی قیمت سکه امروز

فعالان بازار معتقدند در صورتی که در اولین روز هفته سکه امامی تحت تاثیر رشد قیمت طلای جهانی و ماندگاری دلار بالای مرز حمایتی مهم یاد شده قرار بگیرد این امر ممکن است موجب ورود خریداران به بازار سکه شود و فلز زرد رنگ داخلی به سمت پله های بالاتر گام بردارد.

به گزارش اقتصادنیوز‌ ، همانطور که در گزارش عصر پنجشنبهگذشته گفته شد؛ قیمت سکه امامی در مرز ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مورد حمایت قرار گرفت و تا نزدیک ۳۰ میلیون ۴۰۰ هزار تومان رشد کرد.

ثبات قیمت سکه در پشت خط

روز جمعه هم فلز گران بهای داخلی حاضر به عقب نشینی نشد و محدوده یاد شده را حفظ کرد.

قیمت سکه / سکه حمایت شد

اما چه چیزی باعث شد سکه بازان در معاملات پشت خطی دیروز در برابر کاهش قیمت مقاومت کنند؟

قیمت سکه / ماندگاری نرخ دلار بالای مرز حمایتی​

اولین سیگنالی که موجب شد سکه بازان به احتمال رشد قیمت سکه امیدوار شوند ماندگاری دلار بالای مرز حمایتی پله اول کانال پنجم بود.

قیمت سکه / کامبک قیمت طلا در روز جمعه

از سوی دیگر قیمت طلای جهانی که روز پنجشنبه گذشته نزولی شده بود در روز جمعه در واکنش به اظهارات جدید جروم پاول به سمت بالا خیز برداشت و کامبک زد.

قیمت سکه / روز خوب طلا در یک هفته ناامیدکننده

آن طور که رسانه ها اعلام کردند طلای جهانی دیروز تا بالای ۱۹۸۰ دلار رفت که در واقع نسبت به پنجشنبه جهش بیش از ۲۰ دلاری را نشان می دهد.

پیش بینی قیمت سکه از مسیر طلا و دلار و خودرو

در شرایط کنونی، فعالان بازار معتقدند در صورتی که در اولین روز هفته سکه امامی تحت تاثیر رشد قیمت طلای جهانی و ماندگاری دلار بالای مرز حمایتی یاد شده قرار بگیرد؛ این امر ممکن است موجب ورود خریداران به بازار سکه شود و فلز زرد رنگ داخلی به سمت پله های بالاتر گام بردارد.

از طرفی هم با توجه به پایان ثبت نام خودرو در روز جمعه  ممکن است بخشی از نقدینگی به بازار طلا و سکه سرازیر شود.

با این حال، در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری نزولی شود این امر ممکن است زمینه ساز کاهش قیمت سکه شود.

قیمت سکه / اولین مرز حمایت و مقاومت در بازار سکه

در شرایط کنونی، اولین مرز حمایتی فیبوناچی برای سکه امامی محدوده ۳۰ میلیون و ۳۰۹ هزار تومان است، حمایت دوم نیز در محدوده ۳۰ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قرار دارد. در صورتی که این نقطه حمایتی از دست برود احتمال برگشت به مرز حساس ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد.

از سوی دیگر، اولین مرز مقاومتی محدوده ۳۰ میلیون و ۴۰۲ هزار تومان است که درصورتی که فلز زرد رنگ داخلی به این سطح برسد و بالای این محدوده ثبیت دهد، در مقاومت دوم به ۳۰ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و در مقاومت سوم به بالای ۳۰ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان خواهد رسید.

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سکه / بازار داخلی با ریزش طلای جهانی همراه می‌شود؟

روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت پس از بسته شدن بازارها، انس جهانی طلا کاهش قیمت قابل توجهی داشت. باید دید ریزش قیمت طلای جهانی چه تاثیری بر روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی طی روز جاری خواهد گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز هفته گذشته قیمت طلا و سکه با بازدهی منفی به کار خود پایان داد. طی هفته‌های گذشته بازدهی این بازار به جهت کاهش قیمت دلار همواره منفی بوده است. علاوه بر ورود قطعات سکه به کانال‌های قیمتی پایین‌تر، مثقال طلا نیز به کانال ۱۰ میلیون تومانی سقوط کرد.

روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت پس از بسته شدن بازارها، انس جهانی طلا کاهش قیمت قابل توجهی داشت. باید دید ریزش قیمت طلای جهانی چه تاثیری بر روند قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی طی روز جاری خواهد گذاشت.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۵۷ دلار معامله می‌شود و افت قابل توجهی داشته است.

در هفته گذشته تحلیلگران اقتصادی آنچه را که باعث افت دمای بازارهای مالی شد، مانورهای سیاسی و اتفاقات خارج از بازار عنوان کردند. از سوی دیگر دومین مرحله پیش‌فروش خودرو نیز مصادف شد با آخرین هفته اردیبهشت و بسیاری از متقاضیان خودرو برای تامین وجوه پیش‌ثبت‌نام اقدام به فروش طلا، سکه و دلار کردند. این عوامل در کنار اخبار مساعد سیاسی نظیر احتمال سفر سلطان عمان به ایران باعث کاهش قیمت دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه شد.

حالا پیش فروش خودرو به پایان رسیده و باید دید این موضوع چه اثری بر بازارها خواهد داشت.

سقوط قیمت سکه بهار به کانال پایین‌تر

روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت سکه امامی ۸۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این قطعه با رقم ۳۰ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان معامله شد. سکه بهار روز پنجشنبه به کانال ۲۶ میلیون تومانی سقوط کرد و کاهش ۳۰۴ هزار تومانی داشت. این قطعه با قیمت ۲۶ میلیون و ۹۹۷ هزار تومانی معامله شد.

در آخرین روز کاری هفته گذشته نیم‌سکه و ربع‌ سکه هر کدام ۵۰ هزار تومان ارزان و به ترتیب با قیمت ۱۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شدند.

همچنین سکه گرمی کمترین مقدار کاهش قیمت را در قطعات سکه داشت. این قطعه با کاهش ۱۰ هزار تومانی با قیمت ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب قیمت سکه افزایشی شد

پنجشنبه هر مثقال طلا ۷۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. این مقدار طلا با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۱۷ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت دو میلیون و ۴۹۹ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۶۶ هزار تومان معامله شد. روز پنجشنبه روند قیمت حباب سکه به غیر از سکه بهار در تمام قطعات افزایش داشت. در این روز حباب سکه امامی ۳۵۱ هزار تومان رشد داشت و این قطعه بیشترین مقدار افزایش حباب را ثبت کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها