تذکر 35 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت

کد خبر: 1222327

عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکر 35 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت

علی کریمی فیروزجایی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 31 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر عبدالکریم جمیری خطاب به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: ضرورت قرار گرفتن صیادان و ملوانان در شمول مشاغل سخت و زیان آور.

- تذکر کمال حسین‌پور نماینده پیرانشهر به وزیر دادگستری و صنعت و معدن: لزوم نظارت دقیق بر بازار و برخورد قاطع با احتکارکنندگان مواد غذایی و خشکبار.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم تأسیس شعب بانک‌ها به خصوص بانکهای تجاری و صنعتی در شهرستان‌های بهارستان و پرند.

- تذکر پرویز اوسطی نماینده قروه به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تسریع در حل مشکلات عدیده بهداشتی و درمانی این دو شهرستان.

- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی سریع به علت پرداخت بسیار دیرهنگام حقوق، مطالبات و معوقات فرهنگی و معلمان در اسفند ماه سال 1401.

- تذکر علی اکبر علی‌زاده برمی نماینده دامغان به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم بازنگری و اصلاح محاسبات تعرفه گاز در شهرستان‌ها توسط شرکت ملی گاز. همچنین تذکر به همراه 26  به وزیر کشور: لزوم رعایت عدالت در تخصیص اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور. همچنین تذکر به همراه 21 نفرز از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم حفظ ارزش پول ملی در مقابل دلار برای مبارزه با قاچاق کالاها.

- تذکر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر دادگستری: لزوم نظارت بر فروش تولیدات کارخانجات لاستیک سازی و برخورد با  کارخانه لاستیک دنا در موضوع بلوکه کردن پول مردم. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در اتمام کمربندی شرق شیراز. همچنین تذکر به همراه 22 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم جلوگیری از فروش زمین‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم افزایش توجه در انتصاب مدیران آموزش و پرورش.

- تذکر محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز به رئیس جمهور: ضرورت توجه به حساسیت‌های ایثارگران به ویژه جانبازان 70 درصد در ارتباط با مدیریت امور آنان در استان آذربجان شرقی.

- تذکر علی اکبر علیزاده نماینده شریف دامغان و جمعی از  نمایندگان خطاب به ریاست محترم جمهور مبنی بر لزوم تسریع در اجرای قانون  رتبه بندی معلمان و پرداخت معوقات فرهنگیان.

-  تذکر جناب محمد مهدی زاهدی، نماینده محترم کرمان و راور به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی : لزوم برنامه‌ریزی برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مستضعف جامعه. همچنین تذکر به وزیر نیرو: ضرورت ساماندهی عدالت محور تعرفه برق مناطق گرمسیر به خصوص در بخش شهرها و روستایی از بخش گلباف کرمان.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان و جمعی از نمایندگان خطاب به رئیس جمهور مبنی بر لزوم افزایش نظارت بر عملکرد سازمان برنامه و بودجه و توجه به نقش مدیران آن در کاهش سرمایه اجتماعی دولت.

- تذکر ولی الله بیاتی، نماینده تفرش و آشتیان و جمعی از نمایندگان خطاب به وزیر نفت : لزوم بازنگری در افزایش قیمت گاز.

-  تذکر حسین امامی راد، نماینده چناران، طرقبه ، شاندیز و گلبهار و جمعی از نمایندگان خطاب به وزیر  ورزش و جوانان مبنی بر لزوم کاهش اجاره‌بهای واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی.

-  تذکر جعفر راستی، نماینده شبستر و جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور مبنی بر ضرورت افزایش دقت در انتخاب افراد برای وزارت آموزش و پرورش.

- مهدی عسگری، نماینده کرج، اشتهارد و فردیس به همراه ۳۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور محترم و وزیر جهاد کشاورزی: لزوم اقدام جدی جهت جلوگیری از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ با توجه به افزایش قیمت سویا در بازار.

-  تذکر حسین امامی راد، نماینده چناران، طرقبه، شاندیز و گلبهار به همراه ۴۰ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: لزوم برگشت کامل وجوه درآمدی حاصل از واگذاری اماکن ورزشی به ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک، کمیجان و خنداب به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی لزوم تدبیر و برنامه ریزی برای کاهش نرخ تورم در راستای محقق شدن شعار ارسال. همچنین تذکر  به همراه جمعی از نمایندگان خطاب به وزیر راه و شهرسازی: لزوم ایمن سازی حریم ریل راه آهن در داخل شهرها و روستاها.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر میمه و به همراه نمایندگان به رئیس‌جمهور محترم درباره ضرورت تسریع در پرداخت مطالبات شرکت های تولید کننده و توزیع کننده محصولات اساسی کشاورزی و دامداری . همچنین تذکر به وزیر دادگستری: لزوم اجرای قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری و صدور پروانه کارآموزی پذیرفته شدگان در آزمون وکالت سال 1401 ظرف مدت 6 ماه پس از برگزاری آزمون.

- تذکر محمدرضا احمدی نماینده رشت به همراه 10 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر نیرو: لزوم اجرایی کردن وعده وزیر نیرو در خصوص بهسازی فاضلاب شهرستان رشت. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم بکارگیری و انتصاب افراد انقلابی و خدمتگذار در پست‌های مدیریتی. همچنین تذکر به همراه 8 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر نیرو: ضرورت انتخاب مدیران توانمند در مجموعه‌های وزارت نیرو خصوصا توانیر.

- تذکر سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم تأمین مسکن و دستمزد مناسب برای کارگران. همچنین تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:  تأمین بیمه تکمیلی برای کارگران ساختمانی و لزوم تخصیص مکان‌های سرپوشیده جهت استقرار کارگران فصلی و ساختمانی در محل‌های مختلف شهر. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: لوزم اجرای طرح قطار سریع‌السیر تبریز – ارومیه و ارومیه – سرو. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم ابلاغ منطقه ویژه اقتصادی سرو – ارومیه در استان آذدربایجان غربی. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در تکمیل قطعه سوم تونل بزرگراه ارومیه به تبریز. همچنین به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی: ضرورت بازنگری در افزایش سن بازنشستگی کارگران ساختمانی به ۳۵ سال و عدم رعایت قانون سختی کار.

- تذکر جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده رشت به همراه 34 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم افزایش امکانات خدمات بهداشتی و درمانی در استان‌هایی که قطب گردشگری هستند.

- تذکر علی حدادی نماینده ساوجبلاغ به همراه 14 نفر از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: ضرورت افزایش قابل توجه به آثار باستانی شهرستان‌های ساوجبلاغ. همچنین تذکر  به همراه 13 نفر از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی: لزوم توجه به فعال سازی بستر گردشگری آثار باستانی شهرستان نظرآباد. همچنین تذکر به همراه 17 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: لزوم رفع کمبود پزشک متخصص و تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان نظرآباد.

- تذکر جواد نیک بین نماینده کاشمر به رئیس جمهور: ضرورت تقویت و رفع موانع جذب و هدایت فعالان حوزه تولید پویانمایی کشور. همچنین تذکر  به همراه 54 نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ضرورت برنامه ریزی جهت ایجاد مشوق‌های لازم و رفع موانع جذب فعالان حوزه تولید پویانمایی کشور.

- تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور به همراه 20 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم جلوگیری از دخالت و جانبداری برخی از استانداران و فرمانداران در انتخابات سال 1402 مجلس شورای اسلامی.

- تذکر  جعفر قادری نماینده شیراز به همراه 31   به وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و نفت: ضرورت تسریع در شماره‌گذاری و تأمین سوخت کمباین‌های شماره‌گذاری نشده. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر دادگستری: لزوم دقت در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها در  موضوع آزمون وکالت و کارآموزی پذیرفته شدگان. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی : ضرورت تسریع در واگذاری قطعات باقی مانده خط ریلی شیراز به بوشهر به پیمانکار. همچنین تذکر به همراه جمعی از نمایندگان خطاب به رئیس‌جمهور : لزوم پرداخت پاداش پایان خدمت مستخدمین دستگاه‌های اجرایی به نرخ سال پرداخت و نه بر اساس سال بازنشستگی.همچنین تذکر به  همراه 29 نفر از نمایندگان  به وزرای امور اقتصادی و دارایی و دادگستری: لزوم جلوگیری از فروش اموال واحدهای سهامی عام و خاص برای پرداخت بدهی سهامداران.

- تذکر ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی نماینده جیرفت به همراه 23 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در آغاز به کار طرح راه آهن بم – جیرفت با داشتن ردیف در بودجه سنواتی.

- تذکر علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مسجدسلیمان به همراه 47 نفر از نمایندگان به وزرای راه و شهرسازی و کشور: ضرورت تجدیدنظر و بازنگری در طرح هادی روستاها با توجه به گسترش بازگشت مردم به روستاها در برخی مناطق کشور از جمله حوزه انتخابیه اینجانب./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها