نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران برگزار شد

کد خبر: 1222332

نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران برگزار شد

 نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد. در این جلسه که به ریاست علیرضا فخاری استاندار تهران و با حضور عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی و رئیس ستاد انتخابات و محسن نایبی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران برگزار شد، برنامه‌ریزی‌های استانداری با هدف برگزاری انتخابات حداکثری و رقابتی و افزایش مشارکت و تأمین سلامت و امنیت آن به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

گفتنی است انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران در شش حوزه انتخابیه و برای انتخاب ۳۵ نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. داوطلبان در حوزه تهران شامل شهرستان‌های تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر برای ۳۰ کرسی، حوزه شهریار شامل شهریار، قدس و ملارد با یک کرسی، حوزه انتخابی ورامین شامل شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک برای یک کرسی، حوزه انتخابی دماوند، شامل فیروزکوه و دماوند برای یک کرسی، حوزه انتخابیه پاکدشت شامل شهرستان پاکدشت برای یک کرسی و حوزه انتخابیه رباط کریم شامل شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان نیز رقابت برای یک کرسی انجام می‌شود.

استاندار تهران نیز طی روزهای گذشته با صدور حکمی رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان تهران را منصوب کرده است./مهر

 ۱۹ خرداد آخرین مهلت استعفای کاندیدا انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ۱۹ خرداد آخرین مهلت استعفای کاندیدا انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نخستین جلسه ستاد انتخابات استان تهران با حضور علیرضا فخاری؛ استاندار تهران و روسای کمیته‌های ستاد انتخابات استان برگزار شد.

سید عباس جوهری؛ رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه این جلسه با اشاره به شروع فرآیند انتخابات اظهار کرد: انتخابات یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و زمینه‌ساز تعیین سرنوشت کشور و ملت است.

وی ادامه داد: برخی از مدیران و مسئولان فعلی که قصد ورود به عرصه انتخابات را دارند جهت ثبت‌نام و اعلام داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید تا تاریخ 19 خرداد از سمت خود استعفا بدهند و استعفای آنها پذیرش شود. برخی پست‌ها مشمول استعفا برای کل حوزه‌های انتخابیه کشور هستند و برخی صرفاً مشمول حوزه‌های انتخابیه شهرستان برای اطلاع از مصادیق پست‌ها به اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات در سایت استانداری مراجعه کنند. کاندیداها مشمول استعفا بایستی مدارک مرتبط با استعفا و پذیرش رسمی آن را در زمان ثبت نام انتخابات به مجموعه حوزه‌های انتخابیه تحویل دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به آمادگی اعضای کمیته‌های انتخابات خاطرنشان کرد: چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت که مقام معظم رهبری عنوان کردند در جلسه بررسی شد و مولفه‌های مختلفی که در این چهار حوزه اثرگذار هستند، مورد تاکید قرار گرفت تا بستر مناسبی برای انتخابات سالم با مشارکت حداکثری در استان فراهم شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها