گفت‌وگوی «فردا» با علیرضا شهبازی

قالیباف در مقام ریاست مجلس به کارها مسلط است

کد خبر: 1222779

یک نماینده مجلس گفت: آقای قالیباف نسبت به مسئولیتی که داشت به کارها مسلط بود و کاملا به روز رفتار می‌کرد.

قالیباف در مقام ریاست مجلس به کارها مسلط است

گروه سیاست سایت فردا: انتخابات هیات رئیسه در سال آخر مجلس برگزار شد و محمدباقر قالیباف مجدد به‌عنوان رئیس مجلس انتخاب شد. این دوره نشان داد که رقبای قالیباف کماکان نتوانستند جایگاهی برای خود در مجلس به دست آورند و اکثریت قاطع مجلس همچنان به عملکرد قالیباف در قامت ریاست مجلس اعتماد دارد.

علیرضا شهبازی، نماینده مجلس، درباره عملکرد هیات رئیسه مجلس به «فردا» گفت: «عملکرد هیات رئیسه در مجموع شاید فراز و نشیب هایی داشته باشد اما موفق بود و آقای قالیباف نسبت به مسئولیتی که داشت و با توجه به اینکه اولین تجربه مجلس ایشان بود به کارها مسلط بود و کاملا به روز رفتار می‌کرد. ایشان نسبتا در ارتباط با کاندیداهایی که برای مجلس بودند توانمندتر از بقیه ظاهر شد. ما از ایشان تشکر داریم».

او در ادامه نسبت به  انتخابات جدید هیات رئیسه افزود: «در انتخابات جدید کسانی انتخاب شدند که هم در هیات رئیسه سال های قبل تجربه داشتند و نسبتا با توجه به آرایی که کسب کردند من معتقدم سال آخر هم می توانند به بهترین شکل به وظایفشان عمل کنند. ما نمایندگان نیز انشالله بتوانیم در این یکسال به حق مردم بپردازیم و بهتر از سال های قبل عمل کنیم».

شهبازی در پایان درباره اهمیت هیات رئیسه در نهاد مجلس گفت: «اهمیت سیاسی هیات رئیسه در این است که این افراد مثل دیگر نمایندگان مانند مردم اند و مدیریت نهاد مجلس از سوی آن ها مهم است که بتوانند با هماهنگی و براساس نظراتی که به هیات رئیسه منعکس می شود نظرات نمایندگان را پیگیری کنند و در جهت دفاع از جایگاه مجلس به نحو احسن به وظیفه شان عمل کنند. معمولا در زمان هایی که مجلس در معرض تخریب هاست بتوانند از مجلس دفاع کنند و در ارتباط با لوایح و طرح هایی که نمایندگان می دهد و بر اساس نیاز هایی که جامعه نیاز دارد به موقع عمل کنند، آنگاه می توانند جایگاه مجلس را حفظ کنند و آنچه نظر رهبر فرزانه انقلاب و امام راحل درباره مجلس بود که اشاره داشتند مجلس در راس امور است، انشالله بتوانند جایگاه واقعی مجلس را حفظ کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها