رد یک ادعا؛

توانمندی‌ها ملاک انتخاب هیئت‌رئیسه است نه جنسیت

کد خبر: 1223010

حضور و رأی‌آوری افراد در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس صرفا بر اساس فعالیت‌ها و توانمندی‌هاست نه نگاه جنسیتی یا هر موضوع دیگری.

توانمندی‌ها ملاک انتخاب هیئت‌رئیسه است نه جنسیت

گروه سیاست سایت فردا: در انتخابات هیئت‌رئیسه چهارمین سال مجلس یازدهم زهره الهیان برای مسئولیت ناظر نامزد شد تا تنها تنها زن شرکت‌‌کننده در انتخابات هیئت‌رئیسه در این دور باشد که البته اقدامی قابل توجه است و آن طور که گفته می‌شود با استقبال خوبی هم مواجه شد اما حالا که برخی از نمایندگان زن مجلس می‌گویند زنان در هیئت‌رئیسه جایی ندارند زیرا نگاه جنسیتی در مجلس حاکم است بد نیست گفته شود که فارغ از جنسیت نمایندگان زن مجلس در طول سه سال نمایندگی خود چه اقدام ویژه‌ای از خود نشان داده‌اند که بر اساس آن قضاوت عمومی بر آن باشد که این یا آن نماینده زن توانایی حضور در هیئت‌رئیسه را داراست؟ یعنی به نظر می‌رسد پیش از مسئله نگاه جنسیتی یا غیرجنسیتی عملکرد افراد مورد توجه است. این موضوع چنان بدیهی است که چندی پیش شیوا قاسم‌پور، یکی از نمایندگان عضو فراکسیون زنان، گفته بود: «در سال ۱۴۰۱ در فراکسیون زنان متاسفانه کاری که به سود زنان باشد، انجام نشد».

البته این به آن معنا نیست که فراکسیون زنان مطلقا هیچ اقدامی انجام نداده باشد بلکه به آن معناست که اگر بناست فرد فرد این فراکسیون مورد نظر اکثریت نمایندگان قرار بگیرند تا بتوانند در انتخابات هیئت‌رئیسه رأی بیاورند، باید به صفت فردی اقداماتی انجام می‌دادند که چنین مسئله‌ای در نظر نمایندگان اثبات شود. بی‌تردید مجلس یازدهم از ابتدای فعالیتش به هیچ‌عنوان نگاه جنسیتی در امور مختلف چه به مصوباتش و چه جایگاه زنان نداشته است و وقتی فردی می‌تواند از مردم رأی اخذ کند فارغ از جنسیتش نماینده مردم ایران می‌شود؛ بنابراین شاید زیبنده نباشد که به بهانه انتخابات هیئت‌رئیسه کلیت مجلس را زیر سوال برد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها