دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

جوسازی علیه مجلس!

کد خبر: 1223482

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

جوسازی علیه مجلس!

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: صاحبان قدرت و ثروت ذهنیت عمومی را نسبت به کارهای بزرگ مجلس تحریک می‌کنند

از زمان آغاز فعالیت مجلس یازدهم تاکنون چندین عملیات تخریبی علیه مصوبات و عملکرد نمایندگان در راستای حل مشکلات و کاهش آلام مردم صورت گرفته است که ارائه برداشت‌های تحریف‌آمیز از بیانات رهبر انقلاب درباره مجلس از نمونه‌های اخیر آن است.

روزنامه جوان در این باره نوشته: زمانی که نمایندگان مجلس پنجم در سال پایانی عمر خود یکی از وزرای دولت وقت را به جهت استیضاح به مجلس کشانده بودند، از او این تهدید ضمنی را شنیدند که کتابی با عنوان «استیضاح» خواهم نوشت و به زبان بی‌‌زبانی به مخاطب فهماند که شما هم انتخاباتی در پیش دارید! نتیجه معلوم بود، تهدید جواب داد، وزیر ماند و البته کتابش را هم نوشت و ترکیب مجلس ششم هم با مجلس قبلی به‌کلی متفاوت بود. در واقع نمایندگان هم چوب را خوردند و هم پیاز را. هم وزیری را که نباید می‌ماند نگاه داشتند و هم خود رفتند! به‌رغم آنکه کار‌های بزرگی در این مجلس انجام گرفته، کار‌های بزرگی نیز همچنان بر زمین مانده که باید به سرانجام برسد. طبیعی است برخی از این اقدامات بزرگ در صورت به سرانجام رسیدن، منافع طیفی از صاحبان قدرت و ثروت را به خطر خواهد انداخت و نباید انتظار داشت که این زورمداران به‌سادگی میدان را خالی کنند. چه‌بسا از طریق ابزار‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی تلاش کنند ذهنیت عمومی را نسبت به این تصمیمات تحریک کنند و اینجاست که جهاد اکبر نمایندگان مجلس شروع می‌شود.

 

رسالت: حق نداریم مردم را از اسلام و انقلاب منزجر کنیم/ اگر امکان تحقق حقوق مردم در مسکن و درمان را نداریم لااقل خواسته‌هایشان برای اینترنت و واردات خودرو را پیگیری کنیم

گاهی این پرسش مطرح می‌شود که چرا در میان کلکسیونی از مشکلات، تصمیمات و اقداماتی صورت می‌گیرد که به ناراحتی و فکرمشغولی مردم اضافه می‌کند.

روزنامه رسالت در این ارتباط نوشته: در جلسه‌ای مطرح‌شده که در شرایط اعتراضات و اغتشاشات، محدودیت‌هایی ضرورت پیدا کرد و اعمال شد، رئیس محترم جمهور هم قول داده‌اند که بعد از ثبات و آرامش، گشایش در این امر رخ دهد، اما کسی که پیشرو یک جریان تندرو و بی‌منطق است به اعتراض برخاسته که مردم چه‌کاره‌اند؛ ما حاکمیتیم و باید برای مردم تصمیم بگیریم. ما حق نداریم طوری عمل کنیم که مردم را از اسلام و انقلاب منزجر کنیم. هر کسی که دل در گرو مقدسات دارد باید جلوی این کج‌فهمی‌ها و بدسلیقگی‌ها بایستد. مسائلی هر روزه ذهن و اعصاب مردم را درگیر می‌کند و حاکمیت اگر چنانچه به هر دلیلی توان حل امور کلان را ندارد و کل آن را نمی‌تواند درک و حل کند، نباید این مسائل خرد ولی روی اعصاب مردم را ترک و رها کند. اگر امکان تحقق حقوق اولیه و بدیهی مردم مثل مسکن و آموزش و درمان و امثالهم که حقوق مصرح آنان در قانون اساسی است را نداریم لااقل به خواسته‌های درجه چندم این مردم توجه کنیم و چیزهایی مثل اینترنت و واردات خودرو را قدری با وسعت نظر پیگیری کنیم تا مبادا این تنفر و خشم، به اصول اعتقادی آنان لطمه بزند.

 

انتقاد کیهان از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: تاکید بر حفظ عفاف و حجاب «‌بازی در زمین دشمن‌»‌ است یا سهل‌انگاری نسبت به آن؟/ دشمنان نظام از لایحه عفاف و حجاب حمایت می‌کنند

در روزهای اخیر مباحث گوناگونی پیرامون لایحه عفاف و حجاب صورت گرفته است چنانکه عبدالحسین خسروپناه‌ درباره بخشی از این مباحث گفته: عده‌ای که ایراد می‌گیرند آن را به‌طور کامل نخوانده و ندیده اند.

روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته: در حالی که حمایت تلویحی رسانه‌های بیگانه و سایت‌ها و کانال‌های وابسته به دشمنان تابلودار نظام از لایحه یاد شده، دور از انتظار نبود، برخی از برادرانی که بعضاً دارای مسئولیت رسمی نیز هستند به حمایت از لایحه مورد ‌اشاره پرداخته و درباره آن اظهاراتی داشته‌اند که متاسفانه با واقعیت و آنچه در متن لایحه مورد ‌اشاره آمده است فاصله فراوانی دارد. «به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه می‌بینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟‌ باید برای کشف‌حجاب‌کننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و‌... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یاد‌شده غیر از رها کردن پدیده خانمان‌برانداز و عفت‌سوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهره‌گیری از زنان فریب‌خورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟!

 

همشهری: بیایید این اخلاق رهبری را تمرین کنیم

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم از تعابیر و توصیفات خاصی استفاده کردند که سرمایه بی‌نظیری برای مجلس محسوب می‌شود.

روزنامه همشهری در این ارتباط نوشته: رهبر انقلاب در دیدار نماینده‌های مجلس، از آنها تقدیر کرد؛ اینکه انقلابی آمدند و انقلابی ماندند. تا به حال دقت کرده‌اید؟ این اخلاق در رهبر انقلاب دامنه‌دار و پرسابقه است. وقتی اقدام مثبتی از دولت هم می‌بینند تقدیر می‌کنند؛ مثل کار و تلاش دولتی‌ها. یک وقت‌هایی از یک مسئول تقدیر می‌کنند، یک وزیر یا یک نهاد؛ مثلا تقدیر از وزیر کشور یا ستاد فرمان امام برای واکسن و... جالب اینکه در این خصوص به جناح‌بندی‌ها نیز فکر نمی‌کنند. برای او کار و خدمت مهم است؛ علم، تجربه و هویت افراد را تکریم می‌کنند و تا وقتی خود را درون انقلاب تعریف می‌کنند به آنها توجه دارند. حتی وقتی دولت یا مسئولی دوره‌اش تمام می‌شود نیز اجازه نمی‌دهند درباره عملکرد آنها بی‌انصافی شود؛ یک نمونه‌اش نیز دولت گذشته. وقتی از عقب‌ماندگی‌های دهه 90 می‌گویند به عوامل مختلف ازجمله سهم تحریم‌ها اشاره می‌کنند که نکند همه نقص‌ها به پای یک دولت نوشته شود. چنین اخلاقی را کجا سراغ داریم؟ کمتر کسی از مسئولان است که اینطور نسبت به خدمات دیگران قدردان باشد. این اخلاق سیاسی، آموزنده است.

 

صبح نو مطرح کرد: اشتراک هدف اصلاح‌طلبان و انقلابی‌نماها در به حاشیه بردن اقدامات مهم مجلس

در مدت فعالیت مجلس یازدهم کمتر روزی بوده که حاشیه‌سازی و پمپاژ اطلاعات منفی پیرامون آن صورت نگیرد.

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: مجلس یازدهم در این سال ها از سوی دو جریان به صورت هم‌زمان تخریب شد؛ اصلاح‌طلبان که حمله به مجلس یازدهم را از سال 99 آغاز و تضعیف آن را به سود نامزد فرضی جریان خود در سال 1400 می‌دانستند و جریان انقلابی‌نما که نمایندگانی معدود در مجلس داشت که با اظهارات غیرمنطقی، فضا را برای انتقاد طیف های مختلف فراهم می‌کردند. هر دو گروه در یک موضوع مشترک بودند؛ به حاشیه بردن اقدام‌های مهم مجلس و در عین حال برجسته کردن حرف‌ها و سخنان غیرمنطقی برخی افراد و غلبه دادن این گفته‌ها بر روح حاکم بر مجلس که روحیه کار و تلاش است. ایجاد چنین فضایی موجب شد که حتی در بین نیروهای انقلابی هم تعریف از اقدام‌های خوب مجلس پرهزینه و سخت شود و در عین حال، حمله به این مجلس آسان. اکنون با توجه به سخنان رهبر انقلاب که مجلس را انقلابی، ساده‌زیست و آشنا به مسائل کشور دانستند و از برخی قوانین مجلس تعریف نمودند، نوبت آن است که کلیت مجلس از نمایندگان تا ساختارهای مختلف پارلمان، وارد عرصه جهاد تبیین شوند و اقدامات خود را به خوبی و به روشنی بیان کنند و هم از این فرصت استفاده نموده و در سال آخر مجلس، نقص‌ها را جبران و چند قانون مهم و کاربردی، مخصوصا در زمینه اقتصادی هم در سطح کنترل تورم و هم رشد تولید تصویب نمایند، تا فضایی که توسط مخالفان مجلس ساخته شده شکسته شود و مجلس واقعی برای مردم نمایان گردد، نه مجلس ساخته شده توسط مخالفانش.

 

کیهان: زنان باید در مناصب باشند اما نه در دوره اصلاح‌طلبان!

روزنامه اعتماد حضور زنان در مناصب را کم و قابل تأمل دانشته و نوشته که «زنان در مناصبی مانند وزیر، استاندار و معاونت‌های مهم ریاست‌جمهوری (غیر از امور زنان و خانواده) زنان نه تنها کمترین بلکه هیچ حضوری ندارند، هیات رئیسه مجلس نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

روزنامه کیهان در واکنش به این مطلب نوشته: اگر کمی به سطح شعارها و دغدغه‌هایی که این جریان سیاسی درباره اقشار و صنوف مختلف سر داده‌اند، توجه کنیم به خوبی جنس جعلی و انحرافی بودن این شعارها را درمی‌یابیم. این جریان سیاسی خصوصا در حوزه زنان به شکل کاملا ابزاری برای رای‌آوری و پر کردن سبد رای خود نگاه می‌کند. در همین باب حتی خود زنان اصلاح‌طلب که کنش‌های سیاسی تند و تیزی از خود در برخی از مواقع نشان می‌دهند هم معترف به استفاده ابزاری از رای 50 درصد جامعه شده‌اند. این طیف وقتی خودشان در دولت و مجلس قدرت را در دست داشتند و می‌توانستند دست به انتخاب مدیر زن بزنند، از این موضوع اجتناب کردند. در واقع ما با مدل جدیدی از تکریم زنان به سبک اصلاح‌طلبان مواجه هستیم که در شعارها زنان را عزیز می‌دارند و هنگام عمل به یکدیگر محول می‌کنند و خود از دادن مسئولیت به زنان طفره می‌روند.

 

دنیای اقتصاد عنوان کرد: عشق مردم به کلیددار تورم!

ترکیه در حال آماده شدن برای برگزاری دور دوم انتخابات برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی این کشور است. همزمان بحث بر سر مسائل اقتصادی این کشور و نظرسنجی‌های انتخاباتی حسابی داغ است.

روزنامه دنیای اقتصاد در این زمینه نوشته:‌ ، رهبر مخالفان در یک نظرسنجی آماری در شرایط مساوی به سر می‌برند؛ درحالی‌که بخش قابل توجهی از رای‌دهندگان بلاتکلیف هستند. به گزارش المانیتور، نظرسنجی المانیتور از ۹۷۰پاسخ‌دهنده با مشارکت «Premise Data» بین ۱۹ تا ۲۳ مه در سراسر ترکیه انجام شد. این نظرسنجی نشان داد که ۴۰درصد از پاسخ‌دهندگان از اردوغان و ۳۹درصد از کلیچداراوغلو حمایت می‌کنند. ۱۵درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی هنوز بلاتکلیف هستند. بسیاری نظریه اقتصادی غیرمتعارف اردوغان را که استدلال می‌کند نرخ‌های بهره بالاتر باعث تورم بالاتر می‌شود، مقصر تورم سرسام‌آوری می‌دانند که در اواخر سال گذشته به 85.5 درصد رسید و در آوریل به زیر ۴۵درصد بازگشت. با این حال، کلیچداراوغلو نتوانسته است رای‌دهندگان را متقاعد کند که می‌تواند اقتصاد را احیا کند؛ به‌طوری‌که ۵۲درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که درباره اقتصاد به اردوغان اعتماد دارند و ۴۸درصد گفتند که به کلیچداراوغلو اعتماد دارند.

 

کیهان: سرخوردگی عناصر اپوزیسیون از آزادی دیپلمات ایرانی

بازگشت اسدالله اسدی به ایران خشم و ناامیدی شدیدی میان براندازان و اپوزیسیون ایجاد کرده است به صورتی که از روز گذشته مرتبا به یکدیگر توصیه می‌کنند که به دولت‌ها و سفارتخانه‌های غربی دخیل نبندید.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: آزادی دیپلمات بی‌گناه ایرانی از سوی دولت بلژیک، با سرخوردگی و نارضایتی عناصر ضد انقلاب مواجه شد. به گزارش شبکه صهیونیستی اینترنشنال، آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات جمهوری اسلامی که در جریان یک توافق تبادل زندانی میان ایران و بلژیک آزاد شد، موجی از واکنش‌های منفی معارضان جمهوری اسلامی را به دنبال داشت. «گروهک شورای ملی مقاومت » (نام پوششی گروهک تروریستی منافقین) آزادی اسدالله اسدی، را «باج‌دادن شرم‌آور به تروریسم و گروگان‌گیری» خواند و این اقدام را محکوم کرد. این گروهک که در پرونده‌‌سازی علیه اسدی دست داشت، ادعا کرده آزاد شدن اسدی در حالی است که دادگاه قانون اساسی بلژیک در حکم خود به صراحت اعلام کرده بود دولت بلژیک باید قبل از انتقال محکومان به قربانیان(!؟) اطلاع دهد تا فرصت مراجعه مجدد به دادگاه داشته باشند. این آزادی، یک باج‌دادن شرم‌آور است و حکومت ایران را جسور‌تر می‌کند. علی جوانمردی، از عناصر علاف اما پرگوی اپوزیسیون هم در توئیتر نوشت: «نتیجه نشست با اعضای پارلمان اروپا در بروکسل این بود؟ به آنها دل نبندیم. آنها مصالح خود را بر منافع مردم ایران ترجیح می‌دهند. خودباوری را تقویت کنیم.»

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها