دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

مسکن، مالیات و ...

کد خبر: 1222452

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

مسکن، مالیات و ...

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: تجدیدنظرطلبان و سوپرانقلابی‌های پشیمان جای قاتل و شهید را عوض می‌کنند

اعدام‌های اخیر با واکنش‌های متعددی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است.

آنچنانکه روزنامه جوان در این خصوص نوشته: شگفت‌ترین واکنش‌ها مربوط به قصاص سه قاتل بی‌رحمی بود که در ماجرای «خانه اصفهان» سه تن از فرزندان ملت یعنی دو بسیجی و یک سرهنگ یگان ویژه را پس از شلیک دو خشاب به شهادت رساندند. باز هم نوبت آن بود که کفر و نفاق و انحراف و البته تجدیدنظرطلبان و سوپرانقلابی‌های پشیمان با مدیریت رسانه‌ای حساب‌شده خود آدرس غلط بدهند و «جای قاتل و شهید را عوض کنند». این روز‌ها کسانی دارند همراه رسانه‌های رسمی اسرائیل و انگلیس و منافقین و تروریست‌های دیگر این عبارات را استفاده می‌کنند که به قول رهبر انقلاب، سال‌ها قبل «سوپرانقلابی» محسوب می‌شدند! در ماجرا‌های مخالفت‌های شدید این‌روز‌ها با قصاص قاتلان جوانان مظلوم این دیار، یاوه‌های همیشگی غرب و نفاق و دشمنان و ضدانقلاب تابلودار طبیعی و بدیهی است، اما نوشته‌های آن‌ها که چهل و اندی سال نان دین و انقلاب و مسئولیت‌های مختلف آن را خورده‌اند، جای شگفتی دارد.

 

رسالت: گره‌گشایی از بازار مسکن نیاز به راه حل جامع دارد

فرقی نمی‌کند مستاجر باشید یا فروشنده و خریدار مسکن، در هر صورت در هر موقعیتی که با بازار مسکن سروکار داشته باشید، گرفتارید.

در این شرایط روزنامه رسالت نوشته: سهم مسکن از هزینه خانوار، روند صعودی شدیدی داشته و در شهرها و کلان‌شهرها به‌مراتب شدیدتر است. از سوی دیگر معاملات مسکن کاهش قابل‌توجهی داشته که بیانگر رکود در بخش ساختمان است. مسکن باید از اولویت‌های سیاست‌گذاری و مقررات گذاری و راهبری دولت‌ها قرار گیرد. سیاست‌ها و مقررات در بازار مسکن نیازمند بازبینی اساسی است تا از تناقضات اساسی در این بازار فاصله بگیریم. فرآیندهای اخذ جواز ساخت و پایان کار به‌شدت کند و زمان‌بر است و براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیش از یک و نیم سال است. تسهیل فرآیند صدور مجوزات برای افزایش عرضه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. فرآیندهای مالیاتی در بخش مسکن، نیازمند بازنگری است. اصلاح بازار مسکن بیش از آن‌که نیازمند تصمیمات مقطعی باشد، نیازمند بررسی همه‌جانبه ابعاد فعلی موضوع بازار مسکن و ارائه راه‌حل جامع و هم‌راستا برای گره‌گشایی از آن است.

 

مجلس، بار مالیات ارزش افزوده را از روی دوش مردم برمی‌دارد

اصلاح قوانین و مصوبات گذشته یکی از اقدامات موثر در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، موضوعی که مجلس دوازدهم توجه ویژه‌ای به آن دارد.

روزنامه صبح نو در این ارتباط نوشته: روز یکشنبه در لابه‌لای اخبار ریز و درشت سیاسی و اقتصادی، یک تصمیم مالیاتی گرفت که در صورت طی کامل فرایند قانونی، می‌تواند در جهت کاهش آلام معیشتی مردم تلقی شود. موضوع به اصلاح سازوکار مالیات بر ارزش افزوده برمی‌گردد. سال‌هاست مالیاتی با عنوان آنچه «ارزش افزوده» تلقی می‌شود، در انتهای زنجیره مصرف از مصرف‌کننده گرفته می‌شود؛ این در حالی است که در مراحل مختلف زنجیره مصرف، بارها از مصرف‌کننده مالیات گرفته می‌شود و طبعا نیازی به دریافت مجدد مالیات در انتهای مصرف نیست. هدف مجلس از تصویب بررسی دو فوریت لایحه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده، کنترل تورم و کاهش مدیریت هزینه سبد خانوار برای واردات داروها و کالاهای اساسی از سوی دولت عنوان شده است. با تصویب این لایحه، به جای دریافت مالیات ۹ درصدی از کالاهای اساسی همچون گندم، برنج، حبوبات، گوشت و مرغ، دارو و تجهیزات پزشکی، یک‌درصد مالیات دریافت خواهد شد. اقدام مجلس را می‌توان گامی در دفاع از مردم تلقی کرد و امید می‌رود هر چه سریع‌تر فرایند قانونی آن طی شود. البته بدیهی است اجرای قانون مهم‌تر از خود قانون است و باید با نظارت دقیق، مانع از انحراف در اجرا شوند.

 

فعال اصلاح‌طلب: روحانی اصلاح‌طلبان را نابود و خودش را بی‌اعتبار کرد/ بعید می‌دانم لاریجانی، ناطق و جهانگیری برای انتخابات مجلس نیایند

صداهای مختلفی از درون جریان اصلاح‌طلب در قبال انتخابات شنیده می‌شود. بخشی از این جریان طرفدار تحریم انتخابات است، بخشی دیگر از مشارکت مشروط سخن می‌گوید و بخشی دیگر قائل به حضور در انتخابات است.

حسن رسولی،‌ فعال اصلاح‌طلب به روزنامه صبح نو گفته: من اصلا تحریم نمی‌کنم، تحریم را براندازی می‌دانم، ما در انتخابات اخیر ۱۴۰۰، انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها را داشتیم و در شوراها، لیست داشتیم با علم اینکه می‌بازیم، اصلا تحریم نکردیم. اگر جریان میانه با آن وسعتی که آرزو می‌کنیم شکل بگیرد، آن وقت یک تکلیف ملی از ناحیه جریان میانه باشد، بعید می‌دانم آقای لاریجانی یا آقای ناطق و جهانگیری نیایند. آقای قالیباف درک واقعه‌بینانه‌تری نسبت به دولت از مسائل اجرایی کشور دارند. ادبیات گفتاری اعضای دولت بیانگر آن است که درک کاملی از پیچیدگی‌های اداره امور کشور ندارند. فکر می‌کنم در فضای واقعی همچنان آقای خاتمی نخ تسبیح انسجام جریان اصلاحات است و همچنان در بین اصلاح‌طلبان، اعتماد و اعتبار آقای خاتمی یک ظرفیت انسجام‌بخش است. آقای روحانی در دوره دوم لطمه وحشتناکی به اعتبار اجتماعی‌‌اش زد، اصلاح‌طلبان را که نابود و خودش را هم بی‌اعتبار کرد. فردا آقای روحانی با همین تضاد می‌خواهد نامزد مجلس شود، چه کسی طرف او می‌آید؟ آقای جهانگیری آمادگی دارد فدای حسن روحانی شود با این حرف‌هایی که می‌زند؟

 

انتقاد کیهان از لایحه عفاف و حجاب: به‌جای پیشگیری از کشف ‌حجاب انجام آنرا آسان می‌سازد

روز گذشته خبرگزاری‌ها جزئیاتی از لایحه عفاف و حجاب را منتشر کردند که در پی آن اظهارنظرهای مختلفی درباره مفاد‌ آن صورت گرفت.

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: لایحه‌ای با عنوان «‌لایحه عفاف و حجاب‌» از سوی دستگاه قضایی تهیه شده و توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است. نگاهی به مفاد این لایحه و مقایسه مواد پیشنهادی آن با قوانین موجود، این تلقی را به دنبال دارد که انگار لایحه یاد شده نه برای مقابله با بی‌حجابی، بلکه با هدف (ولو ناخواسته‌) حذف موانع قانونی موجود و زمینه‌سازی برای گسترش این پدیده زشت و پلشت تهیه شده است! اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف‌»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شده‌اند، بلکه اقدام آنها در این زمینه به‌گونه‌ای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند! لایحه‌ای که به جای پیشگیری از کشف‌حجاب، انجام این اقدام ناپسند و زیانبار را تسهیل کرده و آسان می‌سازد، جفایی بزرگ و نابخشودنی در حق این طیف از فرزندان فریب‌خورده خودمان است.

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها