گفتگوی «فردا» با سیدرضا اکرمی

تبلیغ ازدواج باید براساس حکمت، تعقل و تدبیر باشد

کد خبر: 1223747

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: قطعا و حتما ما با عقل، نظم و تدبیر به همه خواسته هایمان می رسیم.

تبلیغ ازدواج باید براساس حکمت، تعقل و تدبیر باشد

گروه سیاسی فردا: این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی حاد مواجه هستند، برخی تریبون های نمازجمعه جوانان را به امر ازدواج بدون درنظر گرفتن بسترهای لازم تشویق و ترغیب می کنند. آمارهای اجتماعی نشان می دهد عدم توجه به تدابیر مقدماتی لازم برای ازدواج اعم از داشتن شغل و مسکن پیامدهای بعدی همچون سردی و تنش در روابط زوجین و حتی تصمیم گیری آنها برای طلاق را در پی خواهد داشت بنابراین انتظار می رود که مبلغین ازدواج با نگاه موسعی به این موضوع ورود کنند تا راهکارهای آنها مورد استقبال قرار گیرد نه آنکه سبب دوری شود.

امام جمعه اهواز اخیرا در تریبون نماز جمعه گفته «جوانان اول ازدواج کنند، بعد درباره اشتغال و ادامه زندگی تصمیم‌گیری شود». قطعا و حتما ازدواج و تشکیل خانواده در تمام جوامع یک امر ضروری محسوب می شود اما انجام این موضوع نیاز به بسترها و مقدماتی همچون کار و اشتغال دارد چراکه دوام و قوام آن خانواده با امور اقتصادی ارتباط مستقیم دارد.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفتگو خبرنگار فردا درباره ضرورت داشتن شغل برای تشکیل خانواده گفت:  بیکاری ضد ارزش است و برای ازدواج همه باید کمک کنند تا این موضوع حل شود. از همان دوره تحصیل باید به دانش آموزان مهارت آموزش داد و ضرورت داشتن مهارت برای آنها تبیین شود. بر کسی پوشیده نیست که هر کسی قصد ازدواج دارد باید متناسب با علاقه، خصوصیات و امکانات شخصی اش مهارتی را بیاموزد و از آن برای کسب شغل استفاده کند.

وی افزود: در کشور ظرفیت کار زیاد داریم، هم اکنون طبق آمارها حدود 8 میلیون افغانستانی در ایران مشغول کار هستند اما چرا جوانان ایرانی حاضر نیستند زیر بار مسئولیت داشتن شغل بروند. بالاخره باید از جایی شروع کرد و به تدریج به خواسته های خودش جامه عمل بپوشاند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره ضرورت داشتن نگاه منطقی در امر تبلیغ ازدواج از تریبون نمازجمعه یادآور شد: قرآن می فرماید «وقتی نمازجمعه تمام شد پخش شوید و دنبال رزق و روزی بروید»، همه آموزه‌های اسلامی براساس حکمت، آگاهی و تدبیر است و تبلیغ و ترویج آنها نیز باید در این چارچوب باشد. قطعا و حتما ما با عقل، نظم و تدبیر به همه خواسته هایمان می رسیم. در مجموع ما باید هم عقل معاش و هم عقل توحید، معاد و نبوت داشته باشیم و هم اهل فعالیت باشیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها