بررسی مشکلات تولیدکنندگان صنعت برق در کمیسیون انرژی

کد خبر: 1223890

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات تولیدکنندگان صنعت برق کشور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

بررسی مشکلات تولیدکنندگان صنعت برق در کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی مشکلات تولیدکنندگان صنعت برق کشور در نشست امروز این کمیسیون خبر داد

مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جلسه امروز این کمیسیون، گفت: جلسه امروز کمیسیون با تقاضای بخش خصوصی حوزه صنعت برق به بررسی مشکلات تولیدکنندگان صنعت برق اختصاص داشت. سندیکاهای مختلفی که درگیر این موضوع هستند و مسئولان وزارت نیرو در نشست حضور داشتند. بحث و بررسی صورت گرفت و این بخش نیز مشکلات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: عمده موضوع این بود که قانون باید دقیق و کامل اجرا شود و قراردادها به ویژه برای خرید برق باید نظم پیدا کند. چه در حوزه خرید برق حرارتی و چه در حوزه برق تجدیدپذیر باید ساماندهی لازم صورت گیرد، البته هم مجموعه بخش خصوصی و هم بخش دولتی اذعان داشتند که قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق قانون جامعی است و بسیاری از مشکلات را توانسته حل کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مطالبه آنان این بود که سریع‌تر آئین‌نامه‌های این قانون تصویب و ابلاغ شود، موضوعاتی که مدنظر بخش خصوصی است جنبه عملی پیدا کند. بنا شد بخش خصوصی نکات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون ارائه دهد و آنچه که در قالب پیگیری نظارتی امکانپذیر است، اصلاح و آنجا که لازم است اصلاح قانون در قالب برنامه هفتم دنبال شود تا مشکلات حوزه صنعت برق به صورت جدی‌تری حل شود و نقش بخش خصوصی به صورت شفاف در توسعه صنعت برق کشور عملیاتی شود./مجلس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها