«فردا» گزارش می دهد:

سفیر ایران در عربستان کیست؟

کد خبر: 1224010

سفیر ایران در عربستان انتخاب شد و آنطور که برخی گمانه‌زنی می‌کردند، سفیر انتخابی علی شمخانی نبود. انتخاب وزارت خارجه کشورمان علیرضا عنایتی است.

سفیر ایران در عربستان کیست؟

گروه سیاست سایت فردا - سفیر ایران در عربستان انتخاب شد و آنطور که برخی گمانه‌زنی می‌کردند، سفیر انتخابی علی شمخانی نبود. اینکه با این انتخاب گمانه حضور انتخاباتی شمخانی تقویت می‌شود، بحث دیگری است که فی‌الحال باید از آن بگذریم.

 در ادامه روند ترمیم روابط ایران و عربستان، اگر ماجراهای بازگشایی سفارت عربستان در تهران هم حل شود، برخواهیم گشت سر خانه اول یعنی پیش از ماجراهای دی ماه 1394 . مجال مرور رویدادهای آن سال و آسیب‌های قطع روابط دو کشور نیست . تنها باید امیدوار بود به ثمربخشی توافق تهران و ریاض که با نقش‌آفرینی پررنگ دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی یعنی شمخانی حاصل شد. در راستای همان توافق است که شاهد ورود به مرحله بازگشایی سفارتخانه‌ها هستیم.

طبق آخرین خبر علیرضا عنایتی به عنوان سفیر ایران در ریاض معرفی شده است. عنایتی پیش از این دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه بوده و  حضور در کشور های عربی منطقه از جمله سفارت ایران در کویت را به مدت چند سال در سابقه دارد. او با شناخت و تجربه قابل توجه از منطقه خلیج فارس یکی از انتخاب های فنی وزارت خارجه برای سفارت در عربستان است.

حال باید که عربستان کی سفیر خود را راهی تهران می‌کند. به خصوص که مسائل مطرح شده مثل ایراد طرف عربستانی به استفاده از نام شیخ نمر در یکی از خیابان‌های اطراف سفارت، این روزها کمتر مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد که موارد اختلافی رو به حل است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها