گفتگوی «فردا» با محمدجواد جمالی

اوکراین گداشده، چه توانایی برای تحریم ایران دارد| اوکراین با شومن‌بازی زلنسکی هر روز بیشتر در باتلاق فرو می‌رود

کد خبر: 1224265

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: وقتی اوکراین دست گدایی به سمت غرب دراز کرده چه توانایی برای تحریم ایران دارد چون الان قدرت آن را ندارد که خودش را بچرخاند چه رسد به آنکه بخواهد دیگران را تحریم کند.

اوکراین گداشده، چه توانایی برای تحریم ایران دارد| اوکراین با شومن‌بازی زلنسکی هر روز بیشتر در باتلاق فرو می‌رود

گروه سیاسی فردا: پارلمان اوکراین تصمیم زلنسکی در مورد تحریمِ ۵۰ سالۀ ایران را تایید کرد. این تحریم در حالی مصوب شد که حجم روابط اقتصادی ایران و اوکراین در حد صفر است، ضمن آنکه همین الان نیز اوکراین از تحریم‌های آمریکا به‌طور کامل تبعیت می‌کند.

محمدجواد جمالی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تحریم های اوکراین علیه ایران گفت: آقای زلنسکی بیشتر دنبال مسائل تبلیغاتی و شومنی است. او قبل ریاست جمهوری شغل هنرپیشگی را داشت و هم اکنون مهارت های هنرپیشگی را مبنا و پایه ای برای ادای وظایف ریاست جمهوری اش قرار داده است.

وی اوکراین در تولید تسلیحات نظامی و غلات نقطه قوت دارد، افزود: ایران براساس آمار فائو امسال 2 میلیون تن بیشتر گندم تولید کرد و وابستگی اش به بازارهای جهانی خیلی شده است. از طرفی روسیه خود از صادرکنندگان بزرگ گندم در جهان است و ایران می تواند نیاز خود را از روسیه تأمین کند. در حوزه تولید جنگ افزار و تجهیزات نظامی نیز ما نه تنها خودکفا بلکه صادرکننده هستیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه اوکراین با اعمال چنین تحریم هایی نشان داد که دوراندیشی ندارد، یادآور شد: با این تخریب های گسترده، اوکراین باید فکر بازسازی بعد از جنگ باشد اما زلنسکی فکر این موضوع مهم را نمی کند و شومنی را جایگزین نزاکت دیپلماتیک قرار داده است.

وی با اشاره به پیام اخیر زلنسکی به مردم ایران افزود: رئیس جمهور اوکراین اصول سیاست ورزی را کنار گذاشته است و فکر می کند با نقش بازی کردن می تواند کشورش را از مشکلات مختلف عبور دهد اما هر چه زمان می گذرد مشخص می شود با رئیس جمهوری همچون زلنسکی اوکراین بیشتر در باتلاق فرو می رود.

این نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: اوکراین امروز تحت شدیدترین ویرانی، تخریب ها و اشغال ها قرار دارد. شرق اوکراین در تصرف روس هاست، مراکز صنعتی و زیرساختی اش نیز بر اثر جنگ از بین رفته است. وقتی اوکراین دست گدایی به سمت غرب دراز کرده چه توانایی برای تحریم ایران دارد چون الان قدرت آن را ندارد که خودش را بچرخاند چه رسد به آنکه بخواهد دیگران را تحریم کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها