گفت‌وگوی «فردا» با محمدحسین آصفری

گزارش اخیر آژانس، نشان‌دهنده صداقت ایران است

کد خبر: 1224381

یک نماینده مجلس گفت: گزارش اخیرا آژانس بین‌الملی انرژی اتمی، نشان‌دهنده آن است که ایران از صداقت لازم برخوردار بوده است.

گزارش اخیر آژانس، نشان‌دهنده صداقت ایران است

گروه سیاست سایت فردا: به تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر آنکه در جریان مذاکرات فنی اخیر میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پرونده یکی از مکان‌های ادعایی مطروحه آژانس (موسوم به آباده) حل‌وفصل شده است. به این ترتیب، این دومین پرونده از مکان‌های ادعایی از سوی آژانس است که بسته می‌شود. همچنین ادعاهای آژانس در خصوص کشف ذرات اورانیوم با غنای ۸۳/۷ نیز با توضیحات فنی ایران حل شده است.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این خبر به «فردا» گفت: «ادعاهای آژانس علیه ایران به واسطه گزارش‌های برخی کشورهای اروپایی و سازمان منافقین است که البته منافقین برای همین گزارش‌های دروغ پول‌های کلانی را هم دریافت می‌کنند اما همواره جهان متوجه است که این گزارش‌ها صحت ندارد زیرا ایران همیشه با شفافیت به فعالیت هسته‌ای خود و در راستای چارچوب ان‌پی‌تی ادامه داده است».

او ادامه داد: «گزارش اخیرا آژانس بین‌الملی انرژی اتمی، نشان‌دهنده آن است که ایران از صداقت لازم برخوردار بوده است. ما اگر دنبال اقداماتی خلاف ان‌پی‌تی بودیم، به راحتی می‌توانستیم و از کشور یا دولتی هم واهمه نداریم. حتی توانایی تولید سلاح هسته‌ای را هم داریم اما بر اساس فتوای رهبر انقلاب این کار را نمی‌کنیم. ما خودمان بیشترین ضربه را از سلاح‌های کشتار جمعی از جمله سلاح‌های شیمیایی دیده‌ایم؛ بنابراین به هیچ‌وجه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیستیم».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به جای سیاسی‌کاری، نگاه فنی را در دستور کارش قرار دهد».

آصفری در پایان گفت: «آژانس در سال‌های اخیر نشان داده است که بی‌طرف نیست و امیدواریم اکنون بتواند با گزارش‌های واقعی و به دور از سیاسی‌کاری وجهه خود را نزد ملت ایران و تمام ملت‌های جهان احیا کند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها