بغداد: بحران سوریه باید با راهکار سیاسی حل شود

کد خبر: 1225257

پس از ورود وزیر خارجه سوریه به بغداد، سخنگوی وزارت خارجه عراق تاکید کرد که بحران سوریه باید با راهکار سیاسی حل و فصل شود و نه با اقدام نظامی.

 بغداد: بحران سوریه باید با راهکار سیاسی حل شود

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق، صبح امروز (یکشنبه)، گفت که عراق و سوریه به دنبال کنترل مشترک مرزها و جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها هستند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سخنگوی دستگاه دیپلماسی عراق اظهار داشت: «عراق از روند دستیابی به صلح مدنی در سوریه و تمام مذکرات مرتبط با این موضوع حمایت می‌‌کند.»

احمد الصحاف اضافه کرد: «عراق و سوریه به دنبال افزایش تلاش‌‌های دوجانبه خود برای کنترل مشترک مرزها، جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها و تبادل اطلاعات به منظور تضمین امنیت و ثبات در مرزها هستند.»

الصحاف همچنین اشاره کرد: «موضع عراق در قبال بحران سوریه روشن و اصولی است و بر حل سیاسی و نه نظامی این بحران تاکید دارد.»

وی همچنین بیان کرد: «عراق از تداوم رایزنی‌های سیاسی و همسوسازی مواضع در خصوص رویدادهای مختلف در سطح منطقه‌ و جهان حمایت می‌کند.»

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، شنبه شب، وارد بغداد شد. سخنگوی وزارت خارجه عراق با اعلام این خبر افزود که المقداد، یکشنبه (امروز)، با «فؤاد حسین» همتای عراقی ، رؤسای جمهور و پارلمان، نخست‌وزیر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور دیدار خواهد کرد.

 الصحاف همچنین خبر داد که محور گفت‌وگوهای المقداد با مقامات عراقی، روابط دوجانبه بین بغداد و دمشق و ایفای نقش عراق در بازگردانی سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب خواهد بود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها